  • Data: 2003-11-06 08:38:15
    Temat: Re: Kto pomoże kobiecie?
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Poza tym to może by wyjaśniało dlaczego tak wiele kobiet
    > (zwłaszcza z dorobkiem naukowym, lekarek, itp) ma podwójne
    > nazwisko. Może to być sprawa już wyrobionej renomy,
    > przywyczajenia do własnego nazwiska, ale chyba nie na
    > taką skalę?

    Stosując Twoją logikę, należałoby uznać, że podwójne nazwisko to też coś innego
    niż nazwisko "panieńskie" i wobec tego won z tytułem. Czyli mgr Anderson - Lee
    odpada. Generalnie bzdura. Tytułu zawodowego nie uzyskuje nazwisko, ale
    konkretna osoba, która w czasie jego uzsykania nazywała się tak i tak, ale
    teraz nazywa się inaczej, poza tym mieszkała w Koziej Wólce a teraz mieszka w
    Górnej Wolcie czy to cos zmienia ? Nazwisko można zmieniać w zasadzie dowolną
    ilość razy w ciągu życia. Poza tym ażeby uniknąć zbędnej roboty nie zmienia się
    nazwiska w dyplomie po zmianie nazwiska przez osobe posiadaj ącą okreśłony
    tytuł zawodowy, duplikaty wydaje sie na "stare" nazwisko itd.(z wyjatkami, ale
    to inna bajka) Dlatego właśnie ażeby uchwycić określony stan w konkretnym
    momencie. Nazwisko ułatwia jedynie indywidualizację człowieka, stanowi jego
    dobro osobiste itd., ale absolutnie nie przesądza o tym czy osoba je nasząca
    może posługiwać się opkreślonym tytułem. Jeżeli kobieta nazywałaby się Kowalska
    a po zmienanie nazwiska nazywałaby się Malinowska, a druga kobieta odwrotnie -
    po zmianie byłaby Kowalska, to według Ciebie która mogłaby używać
    tytułu "magister" ?, czy ogólnie wszystkiego co "związane z nazwiskiem"
    Kowalska ?

    Poza tym posługiwanie się tytułem zawodowym przysługuje mi jako człowiekowi,
    absolwentowi wyższych studiów magisterskich, który ukończył ta i ta uczelnię
    itd., i nie ma nic wspólnego z tym jak się nazywam, bo właśnie sobie np.
    zm,ieniam nazwisko.

    A możę idź i pogadaj o tych garach - to tyle

    Paweł