    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Date: Wed, 8 Dec 2010 08:39:07 +0100

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał

    > Popierasz uchylanie się od zapłaty za usługi, które wykonałeś ?
    > Załóż DG :)
    >
    > Nie uwierzyłbyś ilu "biznesmenów" liczy na to, że wierzyciel nie
    > wyrobi się z pozwem przed terminem przedawnienia ...

    Normalną drogą dochodzenia roszczeń jest sąd. Wiem, że nie zawsze jest
    to skuteczne, ale to jest pierwszy krok. Wtedy przynajmniej nie ma
    wątpliwości czy dług istnieje i czy dłużnik nie płaci bo nie chce/nie
    może czy też dlatego że długu nie uznaje. Tymczasem tu mamy
    informację, że "Nie przyjmują do wiadomości nieakceptowania
    zobowiązania ani nie idą do sądu." W tym momencie działania
    windykatora sa bardzo wątpliwe, zwłaszcza, że w oczywisty sposób mają
    charakter nękania.

    > Ja się zgadzam z tym, że pojawiają się w sprzedaży nie istniejące
    > długi ... ale gdyby to było "w większości" firmy windykacyjne nie
    > miałyby życia.

    Nie mówimy o większości tylko o konkretnym przypadku.