  • Data: 2006-07-24 13:06:17
    Temat: Re: Kontrola drogowa a przeszukanie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Generalnie, pewnie tak. 220 §3 kpk.

    Jeśli byłoby to przeszukanie (nawet "na legitymację"), musiałby zostać
    zawsze sporządzony protokół. Przeszukanie powinno być zatwierdzone przez
    prokuratora, a na żądanie zgłoszone do protokołu osoby zainteresowanej,
    przekazano by jej postanowienie o jego zatwierdzeniu. Natomiast w tym
    przypadku, nie wiem czy nie korzystano z uprawnienia z art. 15.1 Ustawy o
    Policji - uprawnienia policjanta:
    "5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości
    bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach
    transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary,"
    W tym przypadku protokół jest sprządzany tylko na żądanie, kontrola nie jest
    zatwierdzana przez prokuratora, nie jest wymagane postanowienie. Tylko czy
    zaglądanie w schowiki to jeszcze przeglądanie bagażu i ładnunku znajdującego
    się w środku transportu?....