  • Data: 2005-07-02 18:12:56
    Temat: Re: Kompensata wierzytelnosci - kolejny konkretny przypadek.
    Od: "MM" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "MM" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > dla "kompensaty" - potrącenia, konieczna jest tożsamoś podmiotów; w tym
    > wypadku jej nie ma - C był dłużnikiem spółki, a nie Twoim więc nie mogłeś
    > wprost potrącać swoich zobowiązań wobec niego;
    > możesz spróbować twierdzić (i poprzeć to jakimiś dokumentami), że spółka AB
    > przelała na Ciebie wierzytelności wobec C i zgłosić zarzut potrącenia (tu
    > należy pamiętać o ograniczeniach potrąceń w prawie upadłościowym)
    > ewentualnie w podobny sposób wyjaśnić skierowane przez AB pismo w sprawie
    > noty odsetkowej;

    Dzieki za odpowiedz. Jestem załamany.
    Teraz musze odpowiedziec na pozew i nie wiem co robić. Czy mam wyrazić sprzeciw
    i tam wyjaśnić istnienie noty, nie mam kontaktu z byłym wspólnikiem czy mogę
    wówczas sam reprezenetować spółkę jest ona juz rozwiazana, czy zarzut
    potracenia zglaszam przy sprzeciwie do nakazu zaplaty czy moze w inny trybie?
    Zdaję sobie sprawę że bez prawnika sie nie obędzie ale jego zaczne szukac od
    poniedzialku i chialbym do tego czasu jak najwiecej dowiedziec sie o mojej
    sytuacji.
    Przelecialem po "łebkach" prawo upadłościowe i nie wiem czy dobrze rozumiem ale
    wychodzi na to ze jak zglosze wierzytelnosc mam napisac ze chce skorzystac z
    potracenia ale jak mam to zrobic jezeli mam juz tylko 7 dni na zlozenie
    sprzeciwu nie wiem jak polaczyc te dwie sprawy czy w sprzeciwie napisac ze chce
    skorzystac z potracenia ?
    Czy w mojej systuacji moge skorzytac z Art. 89.p2 prawa upadłościowego,
    do konca go nie rozumiem ale czy mozna na podstawie jego stwierdzic ze nabylem
    dlug A wobec C i zaplacilem za niego nota AB w stosunku do C
    Prosze jeszcze o kilka slow moze znajdzie sie cos na pocieszenie
    Pozdr
    Misiek