  • Data: 2006-09-28 06:25:26
    Temat: Re: Kogo pozwać?Jaki sąd jest właściwy?
    Od: wombi <j...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):
    > Być może dopuszczalny byłoby wniosek o wznowienie postępowania
    > administracyjnego (nie mam pod ręką kpa więc nie chce mi się sprawdzać).

    Byłby dopuszczalny.Tylko,że już minął termin na złożenie takiego
    wniosku. Poza tym art.417 ze.znaczkiem 1 par.1 k.c. jest chyba samoistną
    podstawą do żądania naprawienia szkody i jest to niezależna od tego czy
    decyzja administracyjna została uchylona czy nie.
    W jednym z komentarzy do k.c. jest napisane: "Jeżeli na podstawie
    wadliwego aktu normatywnego organ władzy publicznej wydaje indywidualne
    rozstrzygnięcie, powodujące szkodę, to zachowaniem bezprawnym rodzącym
    odpowiedzialność odszkodowawczą nie jest fakt wydania owego
    rozstrzygnięcia na podstawie kwestionowanego przepisu, ale sam fakt
    wydania aktu normatywnego obejmującego ów przepis".