    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klasa ekonomistów - minister bez polskiego obywatelstwa
    Date: Sun, 18 Nov 2007 04:02:39 GMT

    > Ja przeżyłem wymianę na euro w Niemczech i wiem jak to wyglądało. Z dnia
    > na dzień wszystko o kilkadziesiąt procent w górę. To będzie u nas tak jak
    > na zasadzie liberalizacji rynku energetycznego. Niby dzięki konkurencji
    > powinny być tańsi dostawcy gazu, energii itp. a będzie wszystko drożej, bo
    > dyrektywa Unijna nakłada na nas dostosowanie cen bardziej do cen
    > zachodnich, żebyśmy nie byli konkurencją dla zachodu. Szkoda, że takich
    > dyrektyw nigdy nie będzie w stosunku do zarobków. Juz od 1 stycznia,
    > zobaczymy co to znaczy liberalizacja w wykonaniu nowego sojuza.

    Bokun, nie ma ucieczki od podwyzek cen!
    Wszystko w przyrodzie dazy do wyrownania, takze i w ekonomi;) Podwyzki cen
    nie sa tutaj meritum sprawy i problemem. Problemem sa dochody ludnosci. Tu
    rzad musi dzialac, Polacy dlugo nie wytrzymaja sytuacji kiedy za towary beda
    musieli placic jak np. niemcy czy anglicy a zarobki beda o 50% nizsze.
    Zwlaszcza, ze Polska ma "paskudne" polozenie geograficzne i sa u nas ciezkie
    zimy (choc ostatnia byla ciepla) a zima jest najdrozsza. Polak musi o min.
    50% wiecej wydac na ogrzewanie, ciuchy, jedzenie w okresie zimowym niz np.
    anglik. Bo o Hiszpanach czy francuzach nie wspomne:)
    Juz poprzednio ludzie zadluzali sie by przezyc zime, jak wiec ceny dorownaja
    do reszty UE a zarobki dalej beda sztucznie zanizane to predzej czy pozniej
    (raczej predzej) spotkamy sie na ulicach:)))
    Wybuch niepokojow w Polsce bedzie miec teraz spore znaczenie dla calej UE,
    dlatego jak sadze to UE wymognie na Polsce "dociaganie" zarobkow. Bo w
    momencie zniesienia granicy i wybuchu w Polsce bedziesz miec nie 2mln ale z
    5-8mln ludzi jadacych do cieplej Hiszpani:))) A takiego obciazenia UE nie
    wytrzyma.