    From: "ksli" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KPA doręczenie za granicę - TRUDNE
    Date: Wed, 27 Dec 2006 15:03:14 +0100

    > 1997.06.27 wyrok NSA SA/Gd 2734/95 w Gdańsku
    >
    > Przepisy postępowania administracyjnego nie regulują trybu doręczania
    > korespondencji na adresy zagraniczne. Skoro skarżący wycofał
    > pełnomocnictwo radcy prawnemu, a nie ustanowił nowego pełnomocnika, ani
    > adresu dla doręczeń w kraju, organ prowadzący postępowanie - zgodnie z
    > art. 34 § 1 k.p.a. - powinien był wystąpić do sądu z wnioskiem o
    > wyznaczenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej.

    konstatacja niezbyt przyjemna, że skoro brak przepisów, to zawsze
    trzeba wyznaczać przedstawiciela sądowego
    w sytuacji, gdy obecnie ludzie migrują na potęgę to wielu postępowaniach
    zaczyna się niestety dramat straconego czasu

    > A czemu nie?
    > Jest bardzo często np. popatrz art. 1 ustawy z dnia 24 marca 1920 r.
    > o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U z 2004 roku, nr 167,
    > poz. 1758). Według mnie art. 28 kpa nie uzależnia niczego od
    > obywatelstwa, siedziby czy miejsca zamieszkania.

    Zgadza się, ale... pozostaje wiele wątpliwości - np. w zakresie doręczeń
    a czasem nawet egzekucji, gdy nakładany jest obowiązek świadczenia w decyzji
    niby jest Unia Europejska - wolność prowadzenia działalności gospodarczej
    transgranicznej a tu... dziura w przepisach i to bardzo dolegliwa

    nie będziemy biadać
    wielkie dzięki za błyskawiczną podpowiedź
    ksli