  • Data: 2008-05-16 19:20:09
    Temat: Re: Jakie upoważnienie do reprezentowania w sądzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 May 2008, Johnson wrote:

    > Tak czy inaczej brzmi tak samo.

    Prawda.

    > Nie interesuje się podatkami i do tej pory byłem przekonany że tam stosuje
    > się zwykłe postępowanie administracyjne :)

    Maddy mi kiedyś takie pomysły z cytowaniem wybijała z głowy, argumentując,
    że (w tłumaczeniu na moje, opisała to inaczej) polski ustawodawca
    postanowił tylnymi drzwiami wprowadzić odrębną kategorię prawa, oprócz
    cywilnego, karnego i administracyjnego wdrażając "podatkowe".
    Zrobił w ten sposób, że wszystki przepisy których nie uregulował odrębnie
    wziął i przepisał z KPA do Ordynacji (i odpowiednio w innych równorzędnych
    "ideowo" aktach prawnych).

    > W sumie jakbym był ustawodawcą, to nie powtarzałbym przepsiów z kpa, tylko
    > odesłałbym do nich, a wyraził tylko przepisy które są odmienne.

    Po prawdzie nie rozumiem przyczyny, ale rzeczywiście jest jak wyżej :)

    > To akurat nie ma nic do rzeczy.
    > Jak "charakter czynności wymaga jej osobistego działania" to w ogóle nie
    > można mieć pełnomocnika, nawet "notarialnego".

    A prawda, zapomniałem że "notarialny" był (jakoby) dobry.

    pzdr, Gotfryd