  • Data: 2010-08-02 11:53:44
    Temat: Re: Jakie dokumenty potrzebne do wystawienia faktury VAT UE
    Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-02 13:50, Ludek Vasta pisze:

    > Hm, jak kupię notebook, to on będzie ze mną podróżował, czy to w Polsce,
    > czy poza Polską. A jak kupię jakieś oprogramowanie (np. słownik
    > komputerowy) przez Internet, to jak można uzyskać pewność, że towar
    > wyjedzie z Polski? Jak można potwierdzić, że towar na pewno wyjedzie z
    > Polski?

    > Chyba znalazłem właściwe polskie przepisy, zasady i wyjaśnienia z
    > przykładami na stronie polskiego ministerstwa finansów.
    >
    > Strona 3 broszurki
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    informacje/broszura_-_glowne_zmiany_w_ustawievii_22_
    2_2010.pdf

    > Z tego wynika, że jedyne, co powinienem dostarczyć, to numer NIP.
    > Weryfikacji NIP przeprowadza polski sklep w systemie europejskim (lub
    > może dłuższą drogą wysyłając pismo do Konina). Sklep może jeszcze
    > ocenić, czy zakup jest na cele związane z prowadzeniem działalności (nie
    > stosują polskiego VAT), czy na mój użytek osobisty (potem stosowaliby
    > polski VAT).
    >
    > Ludek

    Z tym sklepem to bylbym ostrozny bo pani wladzia przy kasie moze cie
    poslac na drzewo a i pewnie kierownicy zrobia to samo bo pojecie u nich
    o ksiegowosci znikome. Dowiedz sie najpierw czy ci wystawia FV Eu z 0%
    bo dla niektorych moze sie to okazac awykonalne i powiedzaq ze nie mozna
    a nikt nie bedzie w sklepie szukal przepisow.