eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ? › Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego
    z dzieckiem ?
    Date: Mon, 30 May 2011 02:16:54 +0200

    W dniu 2011-05-30 02:05, witek pisze:

    > Za takie myślenie kopnąłbym kogoś w zadek.
    > Co jest więcej warte? Bilety czy zdrowie dziecka?

    No ale jeśli można to ubezpieczenie "załatwić" taniej to można.
    W czym rzecz ? Wzmiankowana osoba bezrobotna w poprzedniej pracy
    zarabiała na tyle, że zasiłku nie dostanie. Nie szuka *aktywnie*
    Pracy, bo chce odpocząć od korporacji, w której do tej pory
    robiła. Na życie ma. Na opłacenie w razie WU dla siebie i
    dziecka skomplikowanej operacji już nie, bo pobyt w szpitalu dla
    osoby nie ubezpieczonej bywa kosmicznie drogi. Zapisze się do
    pośredniaka - no mega wypas, trzeba te 400 km popieprzać
    (meldunek) w jedną stronę, żeby "podpisać listę" czy przyjrzeć
    się ofercie pracy sprzątaczki. Po prostu nawet gdyby należał się
    zasiłek - finansowo nie opłacalne. Do tej pory załóżmy, że osoba
    ta zarabiała ponad 10 000 miesięcznie, więc stać ją na opłacenie
    "najniższego obowiązkowego ZUSU" z naciskiem na to, że pracować
    nie chce.

    Stary, ja tą osobę rozumiem - tak jak ktoś napisał już na
    plsocprawo - zarabiasz 1 000 , 10 000 , 100 000 - masz taki sam
    dostęp do świadczeń szpitalnych, więc "liczenie" czy nie jest to
    naciąganie skarbu państwa jest chore.

    > Dzieci i tak mają ubezpieczenie niezależnie od tego czy rodzice
    > pracują czy nie,
    > Bardziej bym się martwił o rodziców.

    To może podpowiesz *konkretne* rozwiązanie ? Ja księgowym
    niestety nie jestem, zielonego pojęcia nie mam jakimi prawami
    "ten interes" się rządzi. Szukam najtańszej metody załatwienia
    problemu PT:

    - jedzie *ta osoba z dzieckiem* autem, ma wypadek samochodowy,
    hospitalizacja. Rzecz w tym, żeby nie zapłacić pierdyliarda
    tysięcy za kilkanaście dni w szpitalu, W RAZIE WU. Nikt w końcu
    nie zakłada, że będzie wymagał hospitalizacji.

    Zarzucanie również "nie myślenia" o dziecku - jest błędem -
    właśnie w ramach tego myślenia zadałem pytanie, które powinno
    rozwiązać tą sytuację i nieletniego i osoby dorosłej.

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY