  • Data: 2004-06-02 06:54:17
    Temat: Re: ->JAK odzyskać paszport z depozytu ? PILNE !
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    news:c9jrlo$bk0$1@news.onet.pl...

    > Jakaś podstawa?

    > Odnoszę wrażenie, że procedura karna takich nie zna...

    > Idąc dalej - chcesz powiedzieć, że np. przed przystąpieniem do wykonania
    > kary trzeba wydać postanowienie o uchyleniu tymczasowego aresztowania?
    > Kto ma to zrobić?
    >
    > KG

    Generalną podstawa takich postanowień jest art. 253 paragraf 1 kpk.
    Mówiąc o "deklaratywnym" charakterze postanowienia byłem oczywiście
    nieprecyzyjny. Chodzi to, ze w takiej sytuacji sąd nie ma żadnego wyboru i
    musi wydać postanowienie o określonej treści.
    Tymczasowe aresztowanie to trochę inny problem. Poczytaj art. 233-233a
    kkw oraz art. 264 paragraf 2 kpk. Tymczasowe aresztowanie ma w zasadzie
    szczególny charakter, który polega na tym, ze jest ograniczone konkretnym
    terminem. Po jego upływie upada.
    A postanowienia wydaje zawsze sąd.

    --
    JOHNSON :)