  • Data: 2024-03-15 09:13:23
    Temat: Re: "Irlandzcy" Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:

    > sam napisałeś, że regulamin się zmienił. Dodatkowo należy sprawdzić,
    > czy nie ma niedozwolonych rzeczy w samym regulaminie, ale to inna
    > kwestia.

    Czy jeśli FBook miałby w regulaminie np "przestrzeganie zasad współżycia
    społecznego" to miałby prawo zlikwidować konto podając że zostały
    złamane _całkowicie_ bez podania uzasadnienia dopóki się [...] nie
    zaciągnie do sądu "w Irlandii" ?

    Regulaminy typowo mają (także) takie "gumowe wory" że powołanie się na
    nie (całkowicie) bez uzasadnienia dla mnie powinno być praktyką
    niedozwoloną. IMHO FBook mógłby wymyślić prostą procedurę
    "arbitrażową" (tanią ale nie darmową) żeby "byle bot" kończył
    na uzasadnieniu wygenerowanym prawie automatycznie.
    Dla mnie uzasadnienie Wysokiego Sądu w sporej części sprowadza się do
    tego _jak_ FBook w praktyce stosował swój regulamin, bez przesądzania że
    zapisy regulaminu byłyby niezgodne z prawem bez względu na "styl"
    zastosowania.

    --
    A. Filip