  • Data: 2006-05-07 12:20:22
    Temat: Re: Gra online - kradzież
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On nie napisał ze sprzedaje te przedmioty, czy tez chce sprzedac,
    > wspomniał tylko ile sa mniej wiecej warte gdyby sprzedac je np na allegro.

    Jako gracz wypowiem sie, bo cos mi zaswitalo. Na Allegro czesto wystepuje
    klauzula "sprzedaje nie tyle przedmioty, co czas i wysilek wlozony w ich
    zdobycie".

    W tej interpretacji zacytowany przez nieocenionego Roberta Tomasika:

    Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub
    wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych
    informatycznych lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych
    informatycznych, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

    1) da sie udowodnic realna przyblizona wartosc czasu, poswieconego na
    zdobycie przedmiotow w grze;
    2) da sie wyciagnac od administratorow gry logi konta;
    3) da sie zlapac tego, kto te przedmioty ukradl i pewnie wlasnie je
    sprzedaje (tak naprawde kradnac poswiecony przez Ciebie czas na ich zdobycie
    w postaci zdobytych praw dostepu do automatycznie przetwarzanych danych).

    Dlatego:

    0) zbierz wszystkie potrzebne dane
    - nazwa Twojego konta i dane, ktore udowodnia Twoje prawa do niego - w tym
    cd-key i takie inne;
    - dane operatora gry (Tibia? ;-) );
    - dane Twojego providera Internetu;
    - prawdopodobny czas zdarzenia;
    - dane Twoich znajomych, ktorzy moga byc swiadkami - wazne zeby znalazlo
    sie przynajmniej dwoch powyzej 18 lat;
    1) zloz w prokuraturze wniosek o sciganie z wyzej wymienionego paragrafu;
    2) zloz w prokuraturze oswiadczenie, ze zwrocisz sie do administratora gry o
    wydanie logow elektronicznych z Twojego konta i popros ich o wyslanie do
    operatora gry wniosku o wydanie tychze. Zaoferuj Prokuraturze pomoc w
    zalatwianiu sprawy poprzez tlumacza przysieglego i dostarczenie dowodow
    (bardzo mile widziane, jak podasz prokuratorowi wszystko na tacy, to bedzie
    Ci bardzo wdzieczny);
    3) zrob w prokuraturze dwie poswiadczone kserokopie wniosku o wydanie logow
    dotyczacych ruchu sieciowego z Twojego przylacza abonenckiego od Twojego
    providera (od niego musisz wyciagnac zaswiadczenie, ze w danym terminie nie
    logowales sie na swoje konto), oraz od operatora gry - dotyczacych zapisu
    logowan na Twoje konto gry i operacji na nim wykonanych (kto w danym czasie
    logowal sie na Twoje konto i jakie przedmioty z niego zabral, w tym takze na
    jakie konto docelowo one trafily);
    4) zrob u notariusza po dwa odpisy swojego zawiadomienia z prokuratury i
    kserokopii poswiadczonych wnioskow prokuratury o wydanie logow; lec do
    tlumacza przysieglego i daj to do tlumaczenia na jezyk urzedowy kraju, w
    ktorym znajduje sie operator gry (informacje o korespondencji prawnej na
    pewno beda na jego stronie w licencji uzytkownika);
    5) wyslij poleconym z potwierdzeniem odbioru i potwierdzenie nadania dolacz
    do akt w prokuraturze wraz z poswiadczonymi odpisami tlumaczen przysieglych;
    6) zdobadz zeznania swiadkow - wystarczy ze zglosza sie na policje i zloza
    zeznania z podaniem numeru akt sprawy, prowadzonej w Prokuraturze i poprosza
    o ich dolaczenie do akt prokuratury (tak mi sie wydaje - jezeli nie, to
    policja powie jak to zrobic).

    Pamietaj, ze w prokuraturze beda sie liczyc poswiadczone notarialnie odpisy
    / kopie (nie pamietam ktora nazwa jest wlasciwa...).

    Nie rezygnuj. Moze bedziesz pierwszym, ktory zrobi cos naprawde
    wartosciowego w sprawie gier on-line i zlodziejstwa hackerow, ktorzy wlamuja
    sie ludziom na konta :-)

    Aha... byc moze masz na komputerze trojana, dzieki ktoremu hacker uzyskal
    haslo do Twojego konta. Wszystko wyjdzie w logach od Twojego providera.
    Niewykluczone, ze w sytuacji gdy dostana wniosek z prokuratury, operatorzy
    gry sami pomoga Ci w odzyskaniu przedmiotow.

    Pozdrawiam,

    Tiger