  • Data: 2002-06-21 12:36:23
    Temat: Re: Firma windykatorska
    Od: <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam !
    >
    > Mam taką sprawę:
    > Kilka lat temu byłem użytkownikiem jednej z sieci komórkowych. Po pewnym
    > czasie użytkowania przstałem płacić rachunki i po 3 miesiącach wyłączyli mi
    > telefon. Przyszło wypowiedzenie umowy wraz z kwota jaką im zalegam.
    > Zapłaciłem zaległości i myślałem że jest OK (mam na wszystko faktury). Jakie
    > było moje zdziwienie kiedy wczoraj dostałem pismo od firmy windykatorskiej
    > że zalegam im jakieś pieniądze za telefon komórkowy. Kwota ta nie jest duża
> [...]

    Należy zwrócić uwagę na przepisy o przedawnieniu, w szczególności na
    następujące (Kodeks cywilny); Art. 117. § 1. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie
    przewidzianych, roszczenia majątkowe ulegają przedawnieniu. § 2. Po upływie
    terminu przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje roszczenie, może uchylić
    się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się korzystania z zarzutu
    przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu przedawnienia przed upływem
    terminu jest nieważne. § 3. Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi
    inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -
    trzy lata. Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:1) przez każdą
    czynność przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub
    egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed sądem polubownym,
    przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub ustalenia albo zaspokojenia
    lub zabezpieczenia roszczenia; 2) przez uznanie roszczenia przez osobę,
    przeciwko której roszczenie przysługuje. Wynika z tego, że jeżeli operator nie
    wniesie sprawy do sądu przez ten tydzień, to zawsze można przed sądem podnieść
    zarzut przedawnienia. Pismo wysłane przez windykatora nie przerywa biegu
    przedawnienia, ten bowiem nie jest organem powołanym z mocy ustawy do
    egzekwowania roszczeń. Jeżeli operator zdąży złożyć pozew w sądzie, to o ile
    posiada się dowody na zapłacenie wszystkich faktur, sprawę się wygra. Sąd na
    posiedzeniu niejawnym wyda nakaz zapłaty i doręczy go wraz z pozwem pozwanemu.
    w terminie 2 tygodni od doręczenia należy złożyć w sądzie zarzuty lub sprzeciw
    przytaczając wszystkie okoliczności i przedstawiając wszystkie dowody. Pod
    żadnym pozorem nie radzę podejmować teraz żadnych czynności, czy prowadzić
    żadnych rozmów z operatorem/windykatorem. To on może podjąć działania, jeżeli
    chce,

    pzdr
    marek