eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFirma - Firma - gwarancja - przepisy europejskie › Re: Firma - Firma - gwarancja - przepisy europejskie
  • Data: 2008-02-07 23:53:39
    Temat: Re: Firma - Firma - gwarancja - przepisy europejskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 7 Feb 2008, Maciej Lankowski wrote:

    > Witam!
    >
    > Przyznam, że zgłupiałem dzisiaj...

    :)

    > Firma sprzedała drugiej firmie komputer dając pisemną gwarancję na 12
    > miesięcy i wystawiając FV.
    >
    > Komputery zostały dostarczone do firmy, klient podpisał się pod
    > warunkami gwarancji.

    Czy w umowie (nie tylko w samej gwarancji!) były jakieś INNE
    zastrzeżenia, dotyczące zakresu wykorzystywania nabytku?

    > Po kilku dniach przysłał pismo, że nie zgadza się z 12-miesięczną
    > gwarancją, bo według niego jakieś przepisy unijne najkładają na firmę
    > obowiązek udzielania 24-miesięcznej gwarancji.
    >
    > Do pisma załączył gwarancję, na której ręcznie skreślił 12 miesięcy i
    > dopisał ręcznie 24 miesiące.
    >
    > Oczywiście oryginał gwarancji, podpisany przez niego, bez tych
    > bazgrołów - posiadamy.
    >
    > Czy ktoś z Was wie o takich unijnych przepisach? Obie firmy są
    > zlokalizowane w Polsce, czyli EU :)

    - klient został IMO prawidłowo skomentowany w innych postach ;)
    - podejrzewam, że jest pewien element, ktory zechciałeś pominąć.

    Idzie o to, że *poza gwarancją*, przy sprzedaży "dla firmy",
    można podpaść pod dwie regulacje:
    - rękojmię, regulowaną w Kodeksie Cywilnym
    Ten element raczej każdemu przyszedł na myśl i go pominął, zakładając
    że "jakoś" sprawę załatwiliście (?)
    - znacznie ciekawszy przypadek podpadniecia pod przepisy *o ochronie
    konsumentów*!


    Otóż pewnie wasz kontrahent wie że dzwonią, tylko nie jarzy gdzie.
    Jeśli mianowicie towar który kupił *może* sprzedać konsumentom, bo
    jest on w tym celu (albo bez zastrzeżenia, że "nie jest to towar
    przeznaczony do użytku konsumenckiego bo coś tam") sprzedany,
    to sprzedawca końcowy nie potrzebuje gwarancji, rękojmi, nic...
    JEŚLI klient - konsument zwróci mu towar a wasza firma nie da
    rady wskazać że przyjął zwrot "niesłusznie", to będziecie mieć
    obowiązek realizacji świadczenia "z regresu".

    PRAKTYCZNIE jest to "mniej więcej gwarancja na 2 lata", co ów
    kontrahent sobie "po ludowemu" uprościł, mieszając przepisy ze
    sobą :)

    Oczywiście, jeśli jesteście pewni, że tego kompa "nie sprzeda dalej",
    to wszystko co piszę nie ma zastosowania.
    Ale jak się sprzedaje sprzęt "dla firmy" to czasem dobrze by było
    znaleźć metodę na zastrzeżenie, że to NIE JEST dla konsumenta :)

    Regulacja tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    ...art. 12

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1