    From: "dK" <d...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Date: Thu, 30 Aug 2012 09:06:45 +0200

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:503e42ae$1@news.home.net.pl...
    >W najbliższym czasie zamierzam zmienić adres zameldowania.
    > Niestety całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości jakaś firma złoży
    > pozew o zapłatę należności do Sądu w Lublinie w Elektronicznym
    > Postępowaniu Upominawczym, podając mój stary adres i tym samym tam będzie
    > kierowany nakaz zapłaty; który w przypadku braku sprzeciwu się uprawomocni
    > i komornik już nię będzie miał problemu z ustaleniem mojego obecnego
    > adresu i pracodawcy.
    >
    > W jaki sposób można powiadomić Sąd, aby ewentualna korespondencja była
> [...]

    Nie ma takiej możliwości. Korespondencja jest kierowana na adres podany
    przez powoda.
    Sąd tego niestety nie weryfikuje, choćby to, czy adresat nie wymeldował się
    spod tego adresu przed 5 laty, czy dwoma dniami.
    Powód może nawet się "pomylić" i podać adres kogokolwiek.

    Efekt jest taki, że:
    - albo na bieżaco śledzisz EPU, czy ktoś nie zastawia na ciebie wnyki.
    (opcja odpada dla osób niedostosowanych informatycznie)
    - albo dowiesz się o sprawie jak któregoś dnia nie zapłacisz za zakupy kartą
    w sklepie, bo komornik zajał ci konta. (opcja szczególnie skierowana
    przeciwko emerytom i rencistom którzy są niedostosowani informatycznie)

    ALE!

    Wysyłasz do Lublina potwierdzenie, że jesteś zameldowany pod zupełnie in nym
    adresem, że mieszkasz pod zupełnie innym adresem ( w terminie bodajże 7 dni
    od chwili gdy dowiedziałeś się o sprawie) i EPU orzeka nieskuteczność
    skutecznego doręczenia zastęczego i utratę mocy nakazu w tym tego z
    klauzulą wykonalności. Niestety, masz konta oczywiście pozamiatane, ale
    powód musi ci zwórcić tą kasę.

    UWAGA! Prawicy w dużej części nie wiedzą, że tak można, dla części z tych
    niedouków, odnoszę wrażenie, wzruszenie wyroku zaopatrzonego w klauzule
    wykonalności to nieomal świętokradztwo! Przerabiający powyższy problem nie
    uzyskał pomocy prawnej od żadnego prawnika do którego się wzrócił, poza
    uzyskaniem porady prawnej za 100 PLN w stylu "ja bym tego lepiej nie
    napisała" (odnośnie wniosku o nieskuteczość doręczenia zastęczego) i "marne
    szanse" (ze względu na praktykę sądową :) ) i "ale jak Pan chce....".
    Przerabiajacy powyższe uzyskał jednak co chciał wbrew przekonaniom prawników
    i odzyskał też od rzekomego wierzyciela kasę w całości.

    dK