    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Date: Wed, 29 Aug 2012 12:12:25 -0500

    Leszek Kowalski wrote:
    > W najbliższym czasie zamierzam zmienić adres zameldowania.
    > Niestety całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości jakaś firma złoży
    > pozew o zapłatę należności do Sądu w Lublinie w Elektronicznym Postępowaniu
    > Upominawczym, podając mój stary adres i tym samym tam będzie kierowany nakaz
    > zapłaty; który w przypadku braku sprzeciwu się uprawomocni i komornik już
    > nię będzie miał problemu z ustaleniem mojego obecnego adresu i pracodawcy.
    >
    > W jaki sposób można powiadomić Sąd, aby ewentualna korespondencja była
    > kierowana na mój nowy adres?

    Zdaje sie, ze nie mozna.
    To znaczy dla rozpoczetych spraw sie da, ale dla tych nieistniejacych
    jeszcze - nie.

    Ot taka technika.

    Czy wysłanie pisma do Sądu o zmiane adresu
    > będzie wystarczające?

    Ale w jakiej sprawie. Nr akt czy cus by sie przydalo.
    Inaczej nie ma to sensu bo co oni mieliby z takim listem zrobic.

    Teoretycznie list z nakazem zapłaty powinien wrócić do
    > Sądu z adnotacją iż adrest się wyprowadził, ale znająć Pocztę Polską, wróci
    > z adnotacja "Awizowano - nie zastano", co jest równoznaczne z skutecznym
    > doręczeniem korespondencji.

    Nie. Ktores rozporzadzenie mowi wyraznie, ze poczta nie ma takiej
    mozliwosci. W przypadku sądowek List musi byc dwukrotnie i wrocic z
    adnotacją ze nieodebrano w terminie. Innej mozliwosci po prostu poczta
    nie ma. To nie jej wina.

    Wrzucalem juz tu link, ze poczta ma opcje przekirowania listow na inny
    adres, alu musisz na poczcie doczytac czy dotyczy to sądowek.