  • Data: 2012-08-28 21:50:35
    Temat: Re: Dziedziczenie zachowku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2012 21:15, Marian Paździoch pisze:
    > w wiadomości news:503d0e84$1@news.home.net.pl...
    >
    > Po ok. 4 od śmierci.

    No to jeszcze nie minęło.

    > Oczywiście zorientowali się ;). Jednak nikomu nie śpieszyło się do
    > spadku (wiem, czasem może to przynieść kłopoty). Jednak testament
    > wyszedł na jaw dopiero teraz. Czy to coś zmienia?

    "Otwarcie spadku" to nie "znalezienie testamentu" ale chwila śmierci
    spadkodawcy.

    > Swoją drogą - po 6 miesiącach od dowiedzenia sie o śmierci spadkobierca
    > przyjmuje z automatu spadek wprost, tak?

    Tak.

    > A co jeśli teraz znaleziono testament?

    A jakie ma to znaczenie? Testament może najwyżej zmienić podział masy
    spadkowej, a nie wybrany sposób dziedziczenia. Nie można w testamencie
    zapisać dziedziczenia z dobrodziejstwem inwentarza albo odrzucenia
    spadku (wydziedziczenie to nie to samo).

    > Przypomnę, że do dnia dzisiejszego nie były podejmowane żadne
    > próby ustalenia i nabycia spadku.

    No to co? Terminy i tak biegną.