eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziałalność serwisów aukcyjnych a ustawa o giełdach towarowych › Re: Działalność serwisów aukcyjnych a ustawa o giełdach towarowych
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność serwisów aukcyjnych a ustawa o giełdach towarowych
    Date: Sat, 12 Jan 2008 16:34:42 +0100

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:630c.00000357.477fb0fd@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Intryguje mnie następujące zagadnienie: czy serwisy aukcyjne (Allegro,
    > Świstak,
    > Ebay itp.) nie powinny spełniać wymogów ustawy o giełdach towarowych?
    > Zakładam,
    > że nie (inaczej by już nie działały) ale dlaczego?

    Odpowiedź znajdziesz w art. 2 ust. 1 i 2 stosownej ustawy. Po prostu portal
    aukcyjny nie jest giełdą towarową. Giełda działa na takiej zasadzie, że
    wielu dostawców wystawia towary czy usługi tego samego rodzaju. Portal
    aukcyjny zaś, to po prostu wirtualne targowisko, które wynajmuje za
    odpowiednią opłatą kawałek wirtualnego targowiska.