  • Data: 2002-10-31 22:20:01
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Oct 2002, Samotnik wrote:

    >+ W artykule <2...@o...aol.pl> Wojciech Lewandowski napisał(a):
    >+ > piszesz protokół w ktorym wykazujesz wartosc poczatkowa (zakup netto)
    >+ > w momencie likwidacji ile odliczyles miesiecznie (czyli wszystkie
    >+ > amortyzacje miesieczne) [...]
    >+ Czy można to przeprowadzić wstecznie? Inaczej mówiąc, czy trzeba co miesiąc robić
    >+ jakieś zestawienia amortyzacji wszystkich ś.t.,

    Wotjkowi o "przeszacowaniu w księgowości" chyba napisało się
    z rozpędu :) - w DG OF przecież nie rozliczasz wartości
    przedsiębiorstwa, bo to własność prywatna :)
    Standardowe pytanie na *.podatki: "mam wgląd do KPiR, jak
    na tej podstawie ocenić kondycje firmy kontrahenta" ;)

    >+ czy też w momencie likwidacji
    >+ można do protokołu powpisywać sobie wartości z sufitu?

    Z jakiego sufitu ??
    Przecież w EŚT masz wartość ŚT do umorzenia, prawda ?
    Masz co najmniej wartość początkową na początek roku oraz
    ratę amortyzacyjną - więc prosto wyznaczasz ile jeszcze
    jest "wart podatkowo".
    Zamortyzowany (w tym zamortyzowany jednorazowo, jeśli
    to <3500zł) ma "0zł" jako rzeczono :)
    Niemniej protokół powinien być - bo *jeśliby* zamortyzowany
    ŚT (czyli taki, że "utopiono w kosztach" jego wartość")
    sprzedać - to będzie to przychód do opodatkowania.

    Pozdrowienia, Gotfryd