  • Data: 2002-03-07 19:38:35
    Temat: Re: Do kogo naleza prawa autorskie ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Mar 2002, blonDIE wrote:

    > Jest jeden punkt w umowie ktory mnie denerwuje bo jak sie uprzec to mozna
    > pod niego podciagnac wszystko : "Wykonywac inne polecenia przelozonego".

    Ale te polecenia muszą się zawierać w zakresie twoich obowiązków
    pracowniczych. Jeśli nie jesteś zatrudniony na stanowisku programisty czy
    bazodanowca, nikt od ciebie nie może wymagać tworzenia programów.

    > No i teraz jest tak ze dostalem zamowienie z innych wydzialow na bazy danych
    > i mam je zrobic. Robie to teoretycznie w ramach swoich obowiazkow- mam
    > zrobic i koniec. Nie zostalem przeszkolony w Accesie, nie wysylano mnie na
    > zadnego kursy. Jedynie kupili mi ksiazke :(

    Masz dwa wyjścia - albo wskazać przełożonemu że nie leży to w twoim
    zakresie obowiązków, albo rozszerzyć umowę o pracę o tego rodzaju
    czynności, oczywiście z zastrzeżeniem że prawa autorskie pozostają przy
    tobie. Bez tego nie będziesz tworzył i basta :-)

    > Juz sam nie wiem czy to co robie jest moje i moge to pozniej zabrac/sprzdac
    > czy robie to dla dobra ludzkosci :(

    Spokojnie, jest twoje.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)