    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego prawo chroni oszustów..?
    Date: Thu, 3 Nov 2011 22:09:12 +0100

    Użytkownik "jedrus" <j...@w...btx.pl> napisał w wiadomości
    news:j8usv4$t21$1@mx1.internetia.pl...

    > Koło się zamknęło więc trochę zirytowany wpuszczeniem mnie w maliny przez
    > urząd, nacisnąłem ich mocniej i uzyskałem na piśmie potwierdzenie, że
    > wniosek podpisał prezes ale samego dokumentu nie pokazali powołując się
    > na ochronę danych.

    Decyzję administracyjną wydaje Prezydent RP. Powiadom go na piśmie o swoich
    podejrzeniach.

    > W poprzednim e-mailu podałem paragrafy i jeżeli już miałbym się nad czymś
    > zastanawiać, to nad praworządnością w RP.

    Myśleć każdemu wolno.

    > Czy mam/nie mam racji, powinna sprawdzić prokuratura która wraz z sądem
    > widzi jedynie to, że nie jestem poszkodowanym.

    Twój status jedynie ma wpływ na prawo do środków odwoławczych

    > Wniosek więc taki, że było złamanie prawa jednak "wara mi" od tego gdyż
    > nie zostałem poszkodowany.

    Wniosek cokolwiek pochopny. Przyczyn stwierdzenia, że nie doszło do
    popełnienia przestęstwa może być szereg. Przede wszystkim poświadczenie
    nieparwdy jest przestępstwem umyślnym. Nie wystarczy poświadczyć nieprawdę.
    Trzeba jeszcze to uczynić celowo. A z tym w takich wypadkach bywają
    problemy.

    Po drugie koncepcja wpisania numeru PESEL z sufitu jest moim zdaniem
    karkołomna. MON ma dostęp do PESEL i nie sądzę, by nie sprawdzono takich
    danych. Wykluczasz, ze gość ma również polskie obywatelstwo albo
    przynajmniej kartę stałego pobytu, przy wydaniu której nakładany jest
    PESEL? Po za tym, by mówić o przestępstwie, to trzeba jeszcze dowieść, że
    odnośny sprawca dokonał tego świadomie. Może w tym tkwi problem.