  • Data: 2020-05-18 13:34:32
    Temat: Re: Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ec199c4$0$517$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.05.2020 o 21:49, t-1 pisze:

    >Akurat nie o to chodzi, bo wirus nie lata sobie samopas, tylko w
    >zawisinie z wydzielin. Więc jak najbardziej taka maseczka przez
    >analogię mogłaby pomóc - na zasadzie komar co prawda przeleci przez
    >parkan, ale juz komar zamknięty w samochodzie nie;).

    A jak te wydzieliny wyschna ? Wirus uwieziony, czy sie zaczyna
    uwalniac ?

    > Powód jest inny - przy zwykłej maseczce i tak zasysasz bokiem. A
    > jeśli chodzi o ochronę innych to chroni bo zmnijsza zasięg twoich
    > wydzielin, więc i mniejsza szansa, że ktoś tam wlezie.

    Ja tam zauwazylem, ze na wydechu maseczka sie odsuwa i powietrze
    wylatuje bokiem - ale kropelki moga sie jednak zatrzymywac.

    Natomiast w czasie wdechu maseczka jednak przyciaga sie do twarzy.

    >Ale to bakteriami i grzybami a nie wirusem. Wirus nie namnaża się
    >poza organizmem nosiciela, więc nie będzie się namnażał i na
    >maseczce.

    Ryzyka, ze namnozy w sie w jakis bakteriach nie ma ?

    J.