eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-28 10:12:27
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Oct 2013, Danusia wrote:

    > Ależ ja nigdy nie twierdziłam i nie twierdzę że system ZUSowski jest
    > sprawiedliwy. [...]
    >
    > Ja bronię systemu w którym jest przymus oszczędzania na emeryture.

    Przyjmuję za oczywiste.
    Dlaczego więc czepiasz się faktu, że podważam właśnie sprawiedliwość
    rozumianą jako "sprawiedliwość statystyczną"?
    I skąd wyciagasz wniosek, że to Ciebie mam zamiar wsadzić do
    więzienia, skoro mi wychodzi, że system (jest jaki jest) to
    właśnie Ciebie okrada?

    > Dyskutowałam już wiele razy z znajomymi na ten temat i zawsze kończyło sie to
    > na problemie co będzie gdy 30% ludzi nie będzie oszczędzało (ubezpieczało
    > się) wcale.

    Ale to jest zupełnie ODDZIELNA sprawa!

    I nie ma NIC wspólnego z nieekwiwalentnością (czyli niesprawiedliwością)
    wpłat dla "wcześniejszych emerytur".

    A już wrzucenie do jednego worka żołnierzy i policjantów (co
    zdaje się właśnie Ty zrobiłaś) to już nie nieporozumienie,
    to manipulacja.

    pzdr, Gotfryd