  • Data: 2005-04-23 12:11:05
    Temat: Re: Dar-biorca a windykacja zachowkow.
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <d4d8ja$3kc$1@inews.gazeta.pl> Heming napisal(a):

    > Tobie chodzi czy darowizny na rzecz niespadkobiercow i nieuprawnionych
    > dolicza sie do zachowku? Tak wlicza sie, jesli od darowizny do otwarcia
    > spadku nie uplynelo wiecej niz 10 lat - 994 KC:

    > Przy obliczaniu zachowku nie dolicza się do spadku drobnych darowizn, (...),
    > spadku, darowizn na rzecz osób nie będących spadkobiercami albo uprawnionymi
    > do zachowku |

    Chciałbym mieć w tej materii 100% pewności.

    Dla mnie ten akapit tego artykułu brzmi tak:

    "NIE dolicza się do masy spadkowej wartości darowizn, poczynionych na
    rzecz osob/y NIE będac/ych/ej uprawnioną do spadku lub zachowku"

    Wyliczając( nie wliczane):
    - drobne darowizny (zwyczajowe)
    - poczynione przed dziesięciu laty (starsze niż...10 lat)
    - na rzecz nieuprawnionych do spadku lub zachowku

    Kto poda przykłady, ze nie mam racji?
    Nie jestem zaawansowany w jurystyce.Niestety.
    (bo dobrze jest być bywałym, to mniej kosztuje)
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010