eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDane osobowe w banku › Re: Dane osobowe w banku
  • Data: 2010-06-03 08:56:27
    Temat: Re: Dane osobowe w banku
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 10:20:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:uvokri2r4bm8.yoz8xktidqkt$.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Thu, 03 Jun 2010 09:14:46 +0200, Rezydent napisał(a):
    >>
    >>> Bank przy zakladaniu konta zbiera dane osobowe z dowodu osobistego,
    >>> adresy
    >>> ktore nie są w dowodzie osobistym i np. nazwisko panieńskie matki.
    >>>
    >>> Nazwisko panieńskie matki w zasadzie jest powszechnie znane lub niskim
    >>> nakładem sił łatwe do ustalenia, a służy do np. autoryzacji osoby w
    >>> serwisie telefonicznym, czy w związku z tym można przy zakładaniu konta
    >>> podawać fałszywe ?
    >>
    >> Mogą (i powinny) być problemy z tożsamością właściciela takiego konta,
    >> kiedy jego spadkobiercy będą chcieli upomnieć się o zawartość jego
    >> rachunku.
    >
    > Przy identyfikacji poszługuje się numerem PESEL który ma również bank.
    > Dziwne poniekąd, że to nazwisko panieńskie banki traktują jako hasło,
    > zamiast używać faktycznie haseł.

    Były opisywane na grupie tej czy bankowej przypadki, że osoba, znająca dane
    osobowe może telefonicznie w banku zmienić PIN, nr telefonu do autoryzacji
    SMS transakcji, a co za tym idzie okraść konto.
    Zanim właściciel zauwazy że coś nie tak, sprawca może być daleko, a po
    śladach które zostawił może być trudno do sprawcy trafić. Co prawda
    czytając kroniki kryminalne, widać, że sprawcy nie mogą czuć się bezkarni,
    jednak to żaden argument, aby dokonywać identyfikowania jedynie po danych
    osobowych które czasem mozna znaleźc nawet na śmietniku lub są w różnych
    instytucjach typu operator telefonii komórkowej innych bankach, w portalach
    społecznościowych - jest moim zdaniem zbyt lekkomyślne.
    Jednak jest to tylko i wyłącznie sprawa banków.
    Rozmowy z bankiem są rejestrowane, nagrania przechowywane, więc jeśli
    dzwoni ktoś innym głosem niż poprzednie zarejestrowane głosy - to sprawa
    banku. Zazwyczaj Bank biedny nie jest, niech płaci. Oczywiście konsultant
    linii bankowej nie jest w stanie sprawdzić w pierwszej chwili, kto dzwowni
    po głosie, sprawa dopiero wychodzi później przy porównywaniu nagrań.


    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kolejowo
    http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index5.ph
    p

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1