    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG i dwie nazwy firmy - czy można?
    Date: Sat, 4 Sep 2004 12:43:13 +0200

    On Sat, 4 Sep 2004, pissmejker wrote:
    [...]
    >+ Sytuacja polega na tym, że firma prowadzona jako działalność małżeńska
    >+ nazywała się "Ala ma kota". Zgodnie z prawem małżonkowie przekształcili się
    >+ i mąż został przy :starej" firmie, a żona otworzyła nową działalność pod
    >+ nazwą "ala ma kota, a kot to sierota" i od tego czasu są to 2 różne firmy
    >+ jednak obydwie mają ten sam adres, te same numery telefonów i poniekąt tą
    >+ samą nazwę, bo żona posługuje się nazwą skróconą "Ala ma kota".

    Chwila.
    Zarejestrowali NAZWĘ SKRÓCONĄ TAKĄ JAK TWOJA DZIAŁALNOŚĆ ??
    Ktoś coś... raczej sfajfczył.
    Co najmniej twoja żona i urząd miasta !!

    ++++ Kodeks Cywilny +++++
    Art. 43. (3) § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać
    dostatecznie od firm innych przedsiębiorców prowadzących
    działalność na tym samym rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do
    osoby przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy,
    miejsca działalności, źródeł zaopatrzenia.
    ----

    Urząd może być posądzona o niestaranność. Twoja żona o działanie
    celowe - trudno przypuszczać żeby nie wiedziała co robi !
    Niemniej - nie jest tak źle.
    Przecież "firma" dla OF prowadzących DG zawiera PRZEDE WSZYSTKIM
    imię i nazwisko właściciela !
    Chcesz powiedzieć że masz takie same imię jak żona ??
    No to wot, jest problem ;)
    No bo chyba NIE CHCESZ powiedzieć że posługujesz się "nazwą
    dodatkową bez podawania najważniejszej części firmy" ??? :)

    >+ Dzięki temu nigdy tak do końca nie wiadomo jaka firma złożyła ofertę
    >+ (zakładam, że nie podali NIP i REGON).

    "Dzięki" jak "dzięki", ale nie wiadomo i do tego dopuszczać nie wolno !
    Możesz sprawdzić i przeczytać sobie link dotyczący "firmanctwa" ?
    (podawałem dziś w innym wątku, do Rzeczpospolitej, chyba czwartkowa
    Dobra Firma - tylko czytaj szybko, bo później przenoszą do płatnych !).

    A co do "ofert"... to nie wiem czy jesteście VATowcami - ale ustawa
    o VAT wymaga podawania NIP *w ofertach* (między innymi :)), a pewnie
    ustawa o statystyce coś będzie zawierała o REGONie...

    pozdrowienia, Gotfryd