    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Apr 2012 09:28:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy w ustawie można zagwarantować prawa na 15 lat.

    On Thu, 12 Apr 2012, WW wrote:

    > Wszystkie ustawy można zastąpić innymi ustawami.
    > Prawa nabyte przez obywateli w Polsce nie mają żadnej mocy obowiązującej -
    > vide emerytury.

    Emerytury sa na tyle inteligentnie zapisane w przepisach, że nie stanowia
    "praw nabytych" dla zobowiazanych do płacenia.
    Już kiedys pisałem: na dzień dobry, zasady wpłacania emerytur sa w innej
    ustawie, niz zasady ich wypłacania, i nie zawieraja zadnycho obietnic.
    Z p. widzenia przepisow wypłata emerytury pozostaje bez zwiazku dla
    wpłacajacych - dopiero w momencie przejscia na emeryturę pojawia się
    działanie zasad wypłaty zalezne od poprzednich wpłat i owe prawa
    nabyte.
    Inaczej mówiac: prawa nabyte maja ci, co juz przeszli na emerytury.
    Ci co jeszcze nie przeszli nie maja nic.

    Zapis który był przedstawiony w poscie diametralnie się różni: daje
    wprost obietnicę "jesli cos tam to będziesz miał zapewniona cenę".
    Po spełnieniu warunku "cos tam" (tu: zainwestowaniu w elektrownię)
    powstaje prawo nabyte.

    pzdr, Gotfryd