    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <k8eq82q00n0o$.qfsecjb92qei.dlg@40tude.net>
    <N5YSI.265849$Ob1.150248@fx13.ams1>
    <611cc185$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <sfig7t$1knj$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <611cdbe1$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <611d11c5$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <7erugtolmoq3$.2hqvmcb4bdxu.dlg@40tude.net>
    <611d1bdd$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <x3z6zfapxgja$.asinzvz415xa$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Date: Wed, 18 Aug 2021 20:34:06 +0200

    W dniu 18.08.2021 o 17:19, J.F pisze:

    > Z czegos naukowego, albo z czegos nienaukowego.

    Wiesz, moim zdaniem wyznaczenie minimalnego wieku współżycia może być
    niezłym materiałem do bardzo długiej dyskusji. Uważam, że nie da się
    wyznaczyć jakiejś jednej uniwersalnej liczby. A jeśli jeszcze dojdzie do
    tego konieczność uwzględnienia różnych narodowości oraz kulturowych. Ale
    w ustawie nie może być to inaczej, niż liczbą ujęte. U nas przyjęto 15 lat.

    > No ale zajdzie, i co? U nas sie robi szybki slub, a tam ... aborcje?

    Nie zawsze się robi ślub. Po za tym to generalnie musi jakoś współgrać.
    W Polsce współgra, bo dopuszczalne jest współżycie z osobą w wieku 15
    lat, a 16 lat, to dolna granica zamążpójścia.

    > Mozna by za pomoca pigulki, ale to trzeba w miare szybko podac.

    Wkopujemy się w ryzykowną dyskusję o usuwaniu ciąży tylko z tego powodu,
    że kobieta jest za młoda.

    > U nas dziewczyna z reguly nieswiadoma dlugo, ale moze w Szwecji lepsza
    > edukacja.

    Przyznam, że nie do końca ogarniam, do czego zmierzasz.

    > https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoi
    nt-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2020-1-6554-engels
    ka.pdf

    Tylko zauważ, że tam mowa o 2019 roku. Coś zmieniali. Ja na pewno
    wcześniej rozmawiałem.

    > Jakos tak, ale ... do tego trzeba dwojga. A tu najlatwiej o kolege z
    > klasy.
    > No ale jak on nie chce, to sie szuka starszego, albo starszy sam
    > znajduje ...

    Z tym kolegą z klasy może być różnie. Pamiętam, ze tak pod koniec
    podstawówki moje koleżanki z klasy za zaszczyt uważały, jak chłopak z
    pobliskiego liceum przychodził po nie pod szkołę i szli "za paluszki" do
    pobliskiego parku. My po tym parku bawiliśmy się w "wojnę" i
    niespecjalnie nas ko0leżanki interesowały.

    > owszem, ale to to tylko wyglad zewnetrzny.

    Znam dziewczyny w wieku 40 lat, które mają mentalność 12-to latki i nie
    wynika to z niedorozwinięcia :-) Nie o wygląd chodzi.

    > romskie dziewczynki lepiej rozwiniete fizycznie?
    > Czy lekarze przesadzili z ostroznoscia
    >
    > No ale tu tez nie wiemy - "rdzennie polskie" czy romskie ...

    Romowie wiedzą, że wg naszego prawa współżycie z kobietą do 15-go roku
    życia jest przestępstwem. Obchodzą te przepisy u nas na kilka sposobów.
    Po pierwsze bywa, ze dziecko w ogóle nie jest zgłaszane. Zgłoszenia
    dokonuje szkoła podstawowa, jak dziecko się do niej zgłasza. Matka
    odmawia podania danych ojca, albo składa oświadczenie, że dziecko
    urodziło się na terenie Rumunii, Słowacji bądź Węgier, albo tam doszło
    do współżycia. Kraje te, mając dużą populację Romów, mają nieco inaczej
    sformułowane przepisy, gdzie w ramach zawieranych małżeństw nie jest
    ścigane współżycie.

    Drugi sposób, to rejestracja dziecka na babcię, czy pełnoletnią ciocię.
    Romka nieletnia rodzi dziecko n a terenie ich wioski. Po kilku dniach
    inna pełnoletnia Romka udaje się do Urzędu Stanu Cywilnego i informuje o
    urodzeniu dziecka w doku. Urzędnicy USC nie będą przecież ją
    ginekologicznie badać.

    Kolejny sposób, to wyjazd przez Roma pochodzącego z tych trzech wyżej
    wymienionych krajów i tam zgłoszenie urodzenia dziecka. Mamy Unię
    Europejską i można się przemieszczać.

    --
    Robert Tomasik