eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy przedwczesna wymiana części sam. jest zgodna z prawem ? › Re: Czy przedwczesna wymiana części sam. jest zgodna z prawem ?
    From: WiteX <"wsa[usun_to]"@[usun_to]poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy przedwczesna wymiana części sam. jest zgodna z prawem ?
    Date: Fri, 30 Jun 2006 21:25:51 +0200

    Robert J. napisał(a):

    > Przynajmniej tak powinno być :-).
    > Ale kolega sądzę miał na mysli co innego. Kupując nowe auto zwraca się uwagę
    > m.in. na koszty eksploatacji. Czyli np. na częstotliwość wymian elementów,
    > np. rozrządu (koszt niemały). Nagle po kilku miesiącach od zakupu dowiaduje
    > się, że "wie Pan, w instrukcji zalecają wymieniać pasek po 120.000, ale one
    > nie wytrzymują tyle i trzeba po 80.000" (tak jest w Skodzie np.) Jeśli
    > dodasz inne elementy okresowo wymieniane to koszt utrzymania auta może
    > znacznie wzrosnąć...

    Tak, właśnie o to mi chodziło. Serwis twierdzi, że mają coraz więcej
    przypadków pękania paska rozrządu przed 120kkm i zaleca się jego
    wcześniejszą wymianę. Absurdalnie może się zdarzyć że jeżeli zaczną
    produkować wadliwe paski to będą za chwilę zalecać wymianę co kilka
    tysięcy kilometrów. Wydaje mi się, że autoryzowany serwis nie jest
    gwarantem (części) tylko producent. Producent nic mi nie przysłał o
    konieczności wcześniejszej wymiany, więc jego stanowisko sie widać nie
    zmieniło.