  • Data: 2005-08-23 18:59:09
    Temat: Re: Czy moge robic zdjecia Policji?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Patryk Sielski" <p...@e...pw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:1124796279.29977@pdp...

    > 1. Czy mogę robiż zdjęcia tak, że na zdjęciu będzie widać
    > funkcjonariuszy?

    Możesz. Pod warunkiem, ze nie będzie to utrudniać samej czynności. W
    niektórych wypadkach prawo przewiduje takie a nie inne zachowanie. Np.
    poz zatrzymaniu masz siedzieć w samochodzie i mieć ręce na kierownicy.
    Próba grzebania w schowku może wywołać bardzo nerwową reakcje
    policjantów.

    > 2. Czy mam prawo ich nagrywać i czy mają prawo zabronić mi
    > nagrywania rozmowy z nimi (od kilku miesięcy mam zawsze cyfrowy
    > dyktafon przy sobie, maniacko nagrywam i w kilku sytuacjach był
    > nieoceniony, ale nigdy nie mówię, że nagrywam).

    Możesz nagrywać wszystko to, co słyszysz i nie musisz nikogo o tym
    informować. Informowanie i zgoda jest wymagana przy publikacji.

    > 3. Czy na będę miał do wglądu notatkę, którą sporządzą do SG i
    > czy mogę coś od siebie do niej dodać?

    Notatka znajduje się w aktach sprawy, której jesteś stroną i
    przysługuje Ci prawo wglądu do nich. natomiast nie wyobrażam sobie
    dodawania czegoś do tej notatki przez Ciebie. Ten dokument sporządzili
    policjanci. Ty natomiast będziesz miał prawo wypowiedzenia się przed
    sądem na jej temat.