  • Data: 2003-05-19 19:20:16
    Temat: Re: Czy jestem dłuznikiem ?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sly wrote:
    > Na tym jednak historia się nie zakończyła. Dzis otrzymałem pismo
    > adresowane do mojej żony (list polecony), że stała sie dłuznikiem US i
    > jest zobowiązana do spłaty należnosci pana X w kwocie 1500 PLN + odsedki
    > należne po dniu wystawienia zobowiązania. Pismo powołuje się na art 89
    > par. 1 ustawy z dnia 17-06-66 r.
    > Dla mnie najbardziej kuriozalne jest w tej sytuacji, to że właciciela
    > mieszkania nie widziałem nawet na oczy i nie wiem czy kasa za mieszkanie
    > trafia do niego (wątpię) i tak naprawdę umowę mam z pełnomocnikiem a nie
    > z nim.

    Umowę masz z nim, to jego mieszkanie i jemu płacisz czynsz, pełnomocnik
    działa tylko w jego imieniu.

    > Mam w ciągu 7 dni ustosunkować się do tego pisma i odpowiedzieć czy
    > uznaję wierzytelnosć, czy nie. Prawdę mówiąc nie mam zamiaru spłacać
    > cudzych długów.

    Przecież nie spłacasz cudzych długów ze swoich pieniędzy, tylko z jego.

    > Co powinienem w takiej sytuacji zrobić i czy US nie poszedł na łatwiznę

    Pewnie możesz powalczyć z urzędem, ale po co i przynajmniej moim zdaniem
    nie masz racji.

    > Czy jest możliwe np zajęcie wynagrodzenia mojej żony? (chyba w tym
    > kraju nie byłoby to niczym nienormalnym).

    Nie. Chyba że...

    > Jak jest możliwe stanie się dłużnikiem US nie mając żadnych w obec niego
    > zobowiązań?

    Nie jesteś dłużnikiem US, ten zajął tylko wierzytelność do czego miał
    prawo - czyli zamiast właścicielowi płacisz urzędowi, który zalicza to
    na dług właściciela. A jeśli będziesz się próbował tego uniknąć to sam
    możesz mieć problemy i zajęcie pensji zony może stać się rzeczywistością.

    Art. 91. Jeżeli dłużnik zajętej wierzytelności uchyla się od przekazania
    zajętej kwoty organowi egzekucyjnemu, mimo że wierzytelność została
    przez niego uznana i jest wymagalna, stosuje się odpowiednio przepisy
    art. 71b.

    Art. 71b. Jeżeli dłużnik zajętej wierzytelności bezpodstawnie uchyla się
    od przekazania zajętej wierzytelności albo części wierzytelności
    organowi egzekucyjnemu, zajęta wierzytelność albo część wierzytelności
    może być ściągnięta od dłużnika zajętej wierzytelności w trybie
    egzekucji administracyjnej. Podstawą wystawienia tytułu wykonawczego
    jest postanowienie, o którym mowa w art. 71a § 9. Tytuł wykonawczy
    wystawia organ egzekucyjny, który dokonał u dłużnika zajętej
    wierzytelności zajęcia wierzytelności.

    KG