    From: a...@i...pl (Andrzej K)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy istnieje obowiazek wystawiania rachunkow w Polsce?
    Date: Tue, 10 Sep 2002 19:03:38 GMT

    On Tue, 10 Sep 2002 15:36:45 +0200, "Adam" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Użytkownik Andrzej K <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    >napisał:3...@n...tpi.pl...

    >czekaj.. rozumiem ze nie wystawiaja co rachunkow a ty placisz? to przestan
    >placic ... jak sie upomna to powiesz ze ine dostales rachunku, "a w URZEDZIE
    >SKARBOWYM powiedzieil ze zeby wpisac cos w koszty to musze miec fakt. vat...
    >to w takim razie zadzwonie jeszcze raz do URZEDU SKARBOWEGO i zapytam
    >dokladnie, a moge podac panstwa adres w razie gdyby sie pytali???"

    Hehe, ja im nie zaplacilem ani grosza, pisalem, ze bardzo bym chcial
    ale dopoki nie dostane rachunkow (pierwotnie nic nie wspominalem o
    fakturach - uwazam, ze dobry obyczaj nakazuje wystawiac takowe, nawet
    bez przymusu prawnego - nie zakladalem z gory zlej woli firmy M, ja
    staram sie byc grzeczny, hmm.. mam nadzieje, ze nawet jestem ;)) za
    uslugi to nie jestem w stanie. No, i doczekalem sie pokretnej
    odpowiedzi, na ktora odpowiedzialem, ze prowadze DG i podalem NIP i
    detale proszac o faktury.

    US skarbowy oczywiscie przyszedl mi do glowy ale ciekaw jestem
    szalenie polskiej obyczajnosci w interesach, zawsze licze na uczciwosc
    i dobra wole drugiej strony, lepiej sie umiera gdy sie ma zycie
    wypelnione w ten sposob :)