eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie? › Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegaj? ochronie?
  • Data: 2007-08-17 08:07:24
    Temat: Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegaj? ochronie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    baya pisze:

    > A sk?d prze?wiadczenie, że adresie e-mailowym, np.
    > jan.kowalski@co?tam.co?tam jan.kowalski oznacza imię i nazwisko wła?ciciela
    > tego konta, czyli Jan Kowalski? Przecież równie dobrze mógłby tam wpisać
    > 'little.pocahontas' i nikt nie pomy?lałby nawet, że to imię i nazwisko.

    Owszem, ale co jeżeli faktycznie wpisał tam imię i nazwisko?
    Ewentualnie ktoś wysyłając raport o błędzie w polu "uwagi" podaje
    dokładne namiary na siebie z imieniem, nazwiskiem, adresem i numerem
    telefonu.

    Owszem - teoretycznie może to być nieuporządkowany ciąg przypadkowych
    znaków, ale mimo wszystko są to dane osobowe. I co z nimi zrobić?
    Samo przetwarzanie zaczyna się i tak automatycznie, bez żadnej zgody
    użytkownika. Ale chyba skoro podał dane z własnej inicjatywy, to zgody
    na wstępne przetwarzanie można domniemywać.

    Mniej więcej na takiej zasadzie jak ktoś by sobie swoje dane napisał na
    samochodzie, to można domniemywać zgodę na przetwarzanie tego obrazu
    chociażby przez systemy monitoringu.
    Ale co dalej? Chodzi o ewentualną publikację, dostęp dla szerszego grona
    osób (np. publikacja listy użytkowników - loginów, na stronie
    internetowej), przekazanie podmiotom trzecim itp. itd.
    Trudno domniemywać zgodę bez żadnych ograniczeń i np. wysłać komuś pod
    te podane dane spam.