    From: "Jo" <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?
    Date: Sun, 2 Jan 2005 21:59:47 +0100

    news:cr1qrq$q8r$1@news.onet.pl...
    > Jo rzecze:
    >
    > Tak jak wyżej - płacić w poprzednim urzędzie, w nowym, albo w I US w
    > Warszawie.

    > Nie, to przymus a nie obowiązek.

    > Nie bardzo rozumiem, że "niepłacenie jest nieuczciwie bo się oszukuje".
    > Czy Ci co przenoszą się - lub swoje dochody/firmy - do miejsc gdzie nie ma
    > podatków są nieuczciwi i oszukują? Albo Ci co kupują firmy ze stratami i
    > nie płacą podatków takoż itd. itp.?
    >
    > Chyba nie przemyślałeś do końca kwestii podatków i uczciwości.

    Chyba faktycznie ze swoimi wywodami wykraczam poza sferę prawa, a bardziej
    nawiązuję do dogmatu moralnego. Dla mnie oszukiwanie poprzez niepłacenie
    podatków jest nieuczciwe. Nie zmienia to faktu, że uczciwym jest robienie
    wszystkiego, by ten podatek był jak najmniejszy.

    > Nie widzę nic koszmarnego. Przez całe lata nie miałem meldunku i żadnego
    > problemu z US.

    Czy jakoś informowałeś urząd, gdzie może Cię znaleźć, czy okresowo
    zgłaszałeś się do Urzędu, w razie gdyby chcieli Cię skontrolować?