  • Data: 2004-11-29 17:52:56
    Temat: Re: Co grozi za oszustwo internetowe?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gregry" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:codqda$gpt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dzieki. Mam jeszcze jedno pytanie. W trakcie rozmowy telefonicznej mam
    > zamiar wspomniec o tym. Czy walic z grubej rury, ze grozi za to wg
    > pierwszego paragrafu od 6 miesiecy do 8 lat, czy moze, wg paragrafu
    > trzeciego, do 2 lat? Nie wiem oczywiscie jak wyglada orzecznictwo. Pytam
    > tylko jak zrobilibyscie to Wy, ludzie obeznani z prawem.

    Jesli wierzyć naukowcom w tej dziedzinie, to podobno na przestepcę o wiele
    bardziej działa sama nieuchronność kary, niż jej wymiar. A zatem z
    psychologicznego punktu widzenia raczedj kłądł bym właśnie na to nacisk, na
    to, że brak wyrównania strat spowoduje nieuchronność kary, niż na jej
    wysokość. Tym bardziej, ze raczej powszechnei wiadomo, ze za pierwsze i tow
    sumie drobne oszustwo, to raczej u nas sie do więzienia nie idzie. Jest to
    kwestia grzywny, ewentualnie jakiejś kary w zawieszeniu.

    > Swoja droga, to najdziwniejsze oszustwo, o jakim kiedykolwiek slyszalem.
    > Facet podaje swoje prawdziwe dane, adres rodzicow, swoj i zony. Konto
    > bankowe jest normalnie zalozone na niego. Nie moge w ogole tego zrozumiec.
    > Jednoczesnie wykluczam mozliwosc, ze faktycznie wyslal paczke.

    Być może sam został oszukany. Na ALLEGRO są osoby, które zarabiają na tym,
    że taniej kupują a drożej sprzedają. Często ten sam towar pojawia się zaraz
    po zakończeniu transakcji za kwotę nieco droższą. Być moze trafiłeś na taką
    osobę. Teraz jego "dostawca" zwleka, a on się mota i nie wie jak wywinąć.
    skoro wykluczas mozlwiość wysłania paczki, to wprost mu to udowodnij w
    poście i zapytaj co on na to. może istnieje jakaś możliwość, że jednak się
    mylisz.

    > Nie wiem, na co on liczyl, ale mam nadzieje, ze pojdzie po rozum do glowy,
    > bo nieprzyjemnosci jakie moze miec chyba przekraczaja wartosc tych
    kilkuset
    > zlotych.

    Jak kraść, to miliony.