eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCisza nocna, odmowa przyjęcia mandatu, SG, znajomy policjant › Re: Cisza nocna, odmowa przyj cia mandatu, SG, znajomy policjant
  • Data: 2007-06-04 18:13:42
    Temat: Re: Cisza nocna, odmowa przyj cia mandatu, SG, znajomy policjant
    Od: TWerek <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    scream wrote:

    > Ale co Ty z tym przeszukaniem ciągle? Jakaś mania prześladowcza? Co ma
    > przeszukiwanie do tematu? NIC.

    Wbrew pozorom całkiem sporo, zgodnie z sugestią przedmówcy. W Polsce
    (przynajmniej jeszcze na razie) obowiązuje ochrona miru domowego vide
    art. 50 Konstytucji. Więc aby ową "nienaruszalność mieszkania" przełamać
    potrzebna jest konkretna ustawowa "podkładka". AFAIK _żadna_ aktualnie
    obowiązująca norma prawna rangi ustawowej nie daje policji możliwości
    "buszowania" po cudzych mieszkaniach wg własnego "widzimisie".

    > Przeszukiwać można w celu znalezienia
    > jakiejś rzeczy lub konkretnej osoby, a nie w celu stwierdzenia ile osób
    > jest w środku.

    Sam sobie odpowiedziałeś - chęć "stwierdzenia ile osób jest w środku"
    _nie_ jest zasadniczo wystarczającą przesłanką do przeprowadzenia
    jakiegokolwiek przeszukania, nie mówiąc już o zaostrzonym ustawowo
    reżimie "nocnym".

    > Policjant ma prawo wejść do lokalu w wielu przypadkach,

    "Wejść" to policjant może do parku miejskiego albo np. do sklepu. Do
    Twojego lokalu mieszkalnego tylko i wyłącznie wtedy jak mu otworzysz
    drzwi i go sam wpuścisz. Inaczej w opisanych okolicznościach (brak
    klęski żywiołowej itp.) w grę wchodzi jedynie przeszukanie lokalu.

    > a Ty
    > ubzdurałeś sobie coś z godziną 22 (skąd to sie wzielo??) i przeszukiwaniem.
    > Przeczytaj moze do czego stosuje sie przepisy KPK, co to jest przeszukanie
    > i po co, oraz akapit w ustawie o policji dot. uprawnień policjantów. Jeśli
    > nadal nie zrozumiesz, to ja Ci w tym nie pomoge - nie wszyscy są w stanie
    > pojąć czytany tekst, przykro mi.

    Bez urazy - ale problemy z tekstem pisanym wydają się być raczej Twoją
    domeną. Zerkałeś art. 221. § 1 kpk?

    --
    "People say that if you play Microsoft CD's backwards, you hear satanic
    things, but that's nothing, because if you play them forwards, it