    From: "kuba " <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciekawa rozmowa z policjantem
    Date: Fri, 4 Jul 2008 11:35:31 +0000 (UTC)

    > Prawdę mówiąc, to dura lex swoją drogą, a istnienie instytucji małej
    > szkodliwości społecznej swoją.
    > Jak na mój gust, jazda w dzień, dopóki nic nie wskazuje na możliwość
    > że "nieoświetlony" nie będzie tego światła potrzebował, pasuje dość
    > dobrze do kryterium - zero szkody.

    Nie na tym polega instytucja znikomej szkodliwości społecznej. Jeśli
    ustawodawca czegoś zakazuje - choćby dłubania w nosie - to nie możemy uznać,
    że dłubanie w nosie w sumie to żadnej szkody nie wyrządza i dłubać można.
    Sens tej instytucji jest taki, żeby wyjąc spod zakresu penalizacji pewne
    szczególne sytuacje, które ze względu na bardzo wyjątkowe okoliczności są
    istotnie różnią się od innych sytuacji tego rodzaju.

    pozdrawiam
    kuba