    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 8 Jul 2022 01:29:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Byłam w Warszawie źle zaparkowałam
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 lipca 2022 o 22:21:34 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):

    > 2. Zatrzymanie pojazdu w odległości mniejszej niż 10 m przed tym
    > przejściem lub przejazdem, a na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach
    > ruchu 300zł art. 49 ust. 1 pkt 2 PoRD

    Dobry przepis, zabrania zatrzymywania się przed przejściem dka pieszych...
    Czy może "zatrzymanie się" to coś więcej niż zwolnienie do 0 km/h?

    > 3. Niszczenie zieleni 300zł art. 144 §1 kw
    >
    > Mimo że to było 4 miesiące temu, koleżanka kierująca pamięta, że tak
    > postawiła samochód, kołami wjechała na trawnik i poszła na 45 minut
    > załatwiać sprawy. Nie chcę tu podawać adresu, ale to mała osiedlowa
    > uliczka ruch dwukierunkowy, zastawiona samochodami po obu stronach,
    > namalowane i oznakowane znakami przejście dla pieszych, oznakowana
    > STREFA ZAMIESZKANIA , STREFA RUCHU.
    >
    > Czy stawiając samochód na takiej małej uliczce, mniej jak 10m przed
    > przejściem popełnia się obydwa wykroczenia 1 i 2 ?
    > W sumie 700zł, to jest kawałek grosza.

    I dobrze, "szlachta ze wsi" może się nauczy, a do tego będzie na pielęgnację zieleni
    w DC.
    Buraki, jak dobrze zapamiętała, że źle zrobiła, ale "załatwianie spraw" było
    najważniejsze na świecie, i koniecznie blachosmrodem.

    Hmm, a ile ma zamiar oszczędzić na tym "uwspólnieniu" wykroczeń 1 i 2? Zawsze mieć
    100zł i nie mieć to razem 200zł. Ale 300zł to raczej nie oszczędzi.
    Czy może na trawnik wjechała po to, "żeby mniej zasłaniać przejście dla pieszych" i
    powinno jej przez to darować jedno z tych 300zł?

    Samochody z wypożyczalni na pewno mają GPS.
    Dobre by było, gdyby wypożyczalnia zgłaszała burackie parkowanie na podstawie wskazań
    tych GPS.

    Bo "tylko 45 minut" i 700zł to pech niezły.
    Choć jak uliczka zastawiona to zapewne częste miejsce żniw.

    Jak u mnie przed blokiem.
    Kurtałka, nie wiem, kto tam parkuje na zakazie, ale straż jest minimum raz w tygodniu
    (jak nie ma ich przez 3 dni to już zastawiony cały zakaz aż do przejścia dla
    pieszych) - wątpię, by wciąż ci sami, chyba że desperaci, ale z drugiej strony za
    bardzo nie wiem, kto nowy miałby tam chcieć parkować (poza buraczanymi przyjezdnymi
    klientami nieszczęsnej żabki - żeby do żabki jechać samochodem to trzeba być debilem)
    - ulica ślepa, przy niej mój blok i dwa biurowce.