  • Data: 2010-02-19 13:27:16
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Feb 2010, szerszen wrote:

    > ok, zostawmy blokady i teraz zrobmy cos takiego
    > ustawiamy tablice z oplatami 20 zeta za godzine, ktos przyjezdze regularnie,
    > tablic nie czyta, bo poco, ajent ma to w d... bo codziennie robi zdjecia,
    > zbieraja sie fotki z calego miesiaca, na okolo 3500 tysia i co?

    IMO - zależy, ile opłat po 20 zł będzie zarejestrowanych w przychodach.
    Jak będą tylko dwie za 3500 zł, to jak mniemam będą podstawy do
    uznania że nie było "woli" do nienaruszania Art.5

    Ale jak będzie 746 opłat za 20 zł, 35 opłat za 40 zł oraz
    68 opłat za 200 zł (8h w pracy plus czas na dojście :P),
    a do tego *jedna* za 3500 zł, to sądzę iż kierownik pojazdu
    "za 3500" będzie musiał wyjaśnić Wysokiemu Sądowi jak to jest,
    że nie widzi czegoś co widzą wszyscy, a pojazd prowadzi.

    > i pytanie teraz co dalej, czy cala sporna kwota 3500 zostanie przez sad
    > uznana, czy tylko moze jedna dniowka?

    IMVHO - powinno zależej wg kryteriów jak wyżej.

    > pozatym przeciez jak to "cwaniak i manipulant" no i "bandyta" to jak sie w
    > sadzie bedzie bronil czlowiek, przeciez daty w aparacie mozna zmienic, czy
    > moze wtedy jako dowod, bedziemy wyciagac tasmy z monitoringu z calego
    > miesiaca, swoja droga to jak dlugo maja obowiazek trzymac takie tasmy?

    Źle podchodzisz do sprawy - dowodów ma dostarczyć ten, kto chce
    "wyciągać skutki prawne". Więc niech te taśmy trzyma i 3 lata,
    skoro uznaje je za potrzebne, jego sprawa.
    A taśmy raczej są "dowodem pomocniczym", zasadniczo to zeznanie dającego
    taśmy lub zdjęcia stanowi "dowód właściwy" - przy okazji wiadomo kto
    odpowie za ew. próbę oszustwa (np. przez fotomontaż).
    "Czy Pan widział pojazd podczas parkowania, przedstawionego na nagraniu?
    - nie
    Czy ręczy Pan za to, że nikt nie mógł zapisu w kamerze wstrzymać,
    zmienić lub jakkolwiek zmodyfikować?
    - nie"
    ...i już byłoby pole do popisu dla pozwanego ;)

    pzdr, Gotfryd