  • Data: 2010-01-19 20:34:38
    Temat: Re: Bilet czasowy i punktualnosc
    Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-19 19:37, witek pisze:

    > prawo przewozowe

    No popatrz, z ciekawości zerknąłem do prawa
    przewozowego.
    Artykuł 16
    "Umowę przewozu zawiera się *przez nabycie
    biletu na przejazd* lub spełnienie innych
    określonych przez przewoźnika warunków dostępu
    do środka transportowego, a w razie ich nie
    ustalenia - przez samo zajęcie miejsca w
    środku transportowym.

    > tak.

    Z cytatu powyżej wynika, że kupno biletu i
    wejście do autobusu równają się zawarciu umowy.

    > zgadza sie
    > kupno biletu nie wiaze przewoznika do niczego.

    Zgodnie z prawem przewozowym jest to bzdura.

    > to wejscie do autobusu jest zawarciem umowy.
    > a zapłatą jest skasowany bilet. bo samo posiadanie biletu w kieszeniu
    > zapłatą za przejazd nie jest. chyba nie masz watpliwosci.
    > mowa oczywiscie o biletach jednorazowych.

    Kupując bilet zawierasz umowę na przewóz i
    jednocześnie uiszczasz zapłatę przewidzianą tą
    umową. Wsiadając do autobusu bez biletu
    jedynie zawierasz umowę.

    > na tej samej zasadzie płaci się kary.
    > bo skoro bilet wg ciebie jest zawarciem umowy, a wsiadlem do autobusu
    > bez biletu, to zadna umowa z przewoznikiem by mnie nie laczyla.

    Nie wiem w jaki sposób wywnioskowałeś to z
    mojej wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem, że
    kupno biletu jest *jedynym sposobem* zawarcia
    umowy o przewóz.

    AW