    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bad pixel w wtyświetlaczu kamery cyfrowej
    Date: Wed, 29 Aug 2007 14:41:00 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 29.08.2007 lukebe <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > jest sobie kamera:
    > http://www.bazarcen.pl/opinions_418040.html

    Sony ZCP ma jedną z najbardziej niekorzystnych dla klienta polityk
    dotyczących uznawania wadliwych pikseli.

    > W kamerze jest wyświetlacz LCD 2,5" (123000 pixeli) na którym pojawił
    > się 1 bad pixel. I teraz pytanie - czy może to być podstawą reklamacji
    > (i w jakiej formie - reklamacja czy niezgodność). Z jednej strony

    Jeśliś konsument to reklamacja może być albo z tyt. gwarancji (o ile
    gwarancja jest) lub z tyt. niezgodności z umową. W przypadku gwarancji,
    zasady ustala gwarant, więc na powyższe pytanie nikt nie znający tej
    gwarancji Ci nie odpowie. Wiedząc co wyżej napisałem o zwyczajach Sony nie
    wahałbym się i wybrał reklamację z tyt. niezgodności.

    > wiadomo jak to jest z bad pixelami w monitorach, ale z drugiej normy
    > dotyczą powierzchni na której może być 1 bad pixel i ze względu na
    > wielkośc wyświetlacza norma może przewidywać 0 możliwych bad pixeli..

    To są zapewne wewnętrzne normy producentów - inaczej mówiąc ich
    widzimisie.

    > Zaznaczam, że w momencie zakupu było ok, uszkodzenie pojawiło się po
    > kilku dniach uzytkowania (jednak w grę nie wchodzi uszkodzenie
    > mechaniczne z winy użytkownika).

    Poszukaj w archiwum grupy (było dosłownie setki razy) lub na stronach
    Federacji Konsumentów jak reklamować z tyt. niezgodności z umową. MZ,
    jeśli trafisz na w miarę zorientowanego sprzedawce to nic nie wskórasz -
    niezgodność nie jest tu oczywista lub w ogóle jej brak. Powszechnie
    wiadomo, że tego typu wyświetlacze tak mają.

    --
    Marcin