  • Data: 2005-12-20 16:50:00
    Temat: Re: Art. 135 KW - komentarz???
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    castrol napisał(a):
    > Bylo juz wielokrotnie na grupie.
    > Nie ma czegos takiego jak wybor kontrahenta. Wystawiajac oferte na widok
    > publiczny, oferujemy ja kazdemu kto wyrazi chec jej kupna.

    A przeczytałeś to co wyżej napisałem? Zrozumiałeś różnicę między
    sytuacją w której jest oferta i takiej w której nie ma? A między
    zawarciem umowy a wydaniem towaru?

    > Poza tym, wchodzac do sklepu wchodze zapoznac sie z oferta ktora
    > sprzedawca do mnie kieruje - biorac towar z polki/proszac sprzedawce o
    > ten towar w sklepie ja ta oferte przyjmuje i sprzedawca nie ma juz prawa
    > odmowic mi sprzedazy

    Pod warunkiem że spełnia to warunki oferty. Samo znajdowanie się towaru
    na półce widocznej dla klienta nie jest ofertą. Konieczne jest
    oznaczenie ceny, a z tym różnie bywa.

    - poza tym towar wziety z polki sklepowej de facto
    > staje sie juz moja wlasnoscia

    Co znaczy 'de facto' . Coś albo jest własnością, albo nie jest. Więc jak?

    >i nawet karta
    > platnicza jest elektronicznym srodkiem platnosci dopuszczonym w Polsce i
    > podlega takiemu samemu prawu jak pieniazki.

    Wskażesz przepis? Bo płatność kartą płatniczą jest różnie interpretowana
    pod względem prawnym, ale żeby tak jak pieniądze, to raczej nie...

    > Czyli jakiej platnosci dokonuje??

    Nie tej, do której jesteś zobowiązany.

    KG