    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akt notarialny a współwłasność budynku
    Date: Fri, 7 Nov 2003 22:28:55 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "sj" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:5b53.00000ddf.3fab8e9d@newsgate.onet.pl...
    > Witam wszystkich!
    >
    > Czy przy ustanawianiu odrębnej własności lokalu właściciel tego lokalu
    jest
    > wpisywany do KW załozonej dla całego budynku jako współwłaściel w
    odpowiedniej
    > (ułamkowej) części - odpowiadającej udziałowi w gruncie i częściach
    wspólnych
    > budynku? Czy to jest obowiązująca praktyka?

    Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze odrebna wlasnasc lokalu wpisuje sie dla
    nowo zalozonej ksiegi dla tegoz lokalu (jest to warunek ustanowienia
    odrebnej wlasnosci) natomiast udzial we wspolwlasnoci nieruchomosci
    gruntowej wraz z pobudowanym na niej budynkiem w ktorej lokal sie znajduje
    lub nieruchomosci budynkowej wraz z udzialem we wspolnosci prawa uzytkowania
    wieczystego gruntu wpisuje sie do KW danego gruntu. Ale jest to tylko moje
    zdanie nie poparte praktyka.