  • Data: 2006-05-02 08:07:22
    Temat: Re: 37 krio i um przedwstepna???
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:e372ma$14t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Niekoniecznie. Żaden rozsądny człowiek nie zawrze umowy, której nie będzie
    > mógł się potem domagać wykonania, bo i po co?
    > Jak ja bym chciał kupić nieruchomość i w tym celu zawierałbym umowę
    > przedwstępną to nie zgodziłbym się na to by brak było zgody współmałżonka
    > osoby, z którą zawieram taką umowę, bo nie mógłbym potem skutecznie
    > domagać się jej wykonania. Więc po co mi to?

    Dalj sie nie rozumiemy..nie chodzi mi o to czy ktos ze mna zawrze umowe
    przedwstepna bez zgody tylko czy taka umowa w swietle okreslenia w art. 37
    krio " Zgoda drugiego małżonka jest potrzebna do dokonania czynności prawnej
    prowadzącej do zbycia...." jest wazna???

    > Ale to jest bez znaczenia. Samą umowę przedwstępną mogę sobie zawrzeć,
    > tylko kto ją ze mną zawrze, skoro nic mu to nie da.
    >
    > Umowa przedwstępna bez wymaganej zgody współmałżonka będzie miała taki sam
    > skutek jak umowa przedwstępna dotycząca nieruchomości bez zachowania formy
    > aktu notarialnego. Czyli będzie ważna, ale dla wierzyciela całkiem
    > bezużyteczna.

    Johnson czy ja pytam o pogode :):):):):):):)
    Twoim zdaniem umowa przedwstepna sprzedazy nieruchomosci bez zgody
    wspolmalzonki jest wazna czy nie :):):)???