  • 41. Data: 2020-09-29 12:42:26
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie przesadzaj, nie zmuszaj babć do kuśtykania na mszę, w radiu Maryja słuchają.

    -----

  • 42. Data: 2020-09-29 14:01:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    -----
    > 95% Polaków i Polek jest ochrzczonych

    Jakos tak. Tradycja taka.
    Teraz trzeba poczekac na nowe pokolenie, co sie na KK obrazi ... i
    bedzie miec dzieci ... i babcie nie bedą naciskac.
    Choc moze juz mamy np 90%.

    2015 rok
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenst
    wo/1623415,1,coraz-wiecej-nieochrzczonych-dzieci-w-p
    olsce-skad-ten-trend.read

    Nawet jesli ubylo 50 tys chrztow ... to ciagle jest tylko ok 10%.

    2018
    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-liczba-udz
    ielanych-chrztow-i-slubow-spada-glownie-przez-demo,n
    Id,4269955

    Chrzcin 386 tys. W 2017 dzieci sie urodzilo 402 tys, a w 2018 388 tys.

    Ciekawe tu moze byc chodzenie dzieci na lekcje religii - Polska 88%,
    Warszawa 74% ...

    Dodaj jeszcze emigrantow - dziecko moze zglasza w Polsce, a chrzci w
    Londynie, albo czeka na okazje ... no i zakladajac, ze KK nie klamie

    J.

  • 43. Data: 2020-09-29 14:13:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I teraz skoreluj te procenty z kradzieżami kieszonkowymi lub braniem narkotyków.

    -----

  • 44. Data: 2020-09-29 14:21:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 14:13:43 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > I teraz skoreluj te procenty z kradzieżami kieszonkowymi lub braniem narkotyków.

    Czy kradzieże niekieszonkowe i rozboje też się liczą?
    Brudziński wyleciał za nie ze szkoły, choć nie mieszkał w Warszawie.
    Pobożność wyssał z mlekiem matki, co widać po jego rozmodlonej minie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2020-09-29 14:43:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz na myśli napadanie i mordowanie przez Twoją ulubioną niewierzącą SB-cję
    niemieckich jubilerów? Nie obniżyli tym esbekom
    emerytur?

    -----

  • 46. Data: 2020-09-29 17:03:33
    Od: Kviat

    W dniu 28.09.2020 o 12:45, J.F. pisze:

    > Moment, bo zabrzmialo troche jakby KK mial w Polsce dominacje.

    Moment, to zabrzmiało trochę jakbyś miał wątpliwości w tym temacie.
    Czy może tak jak zwykle zwyczajnie żartujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2020-09-29 17:07:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2020 o 22:16, m4rkiz pisze:

    > brednie, odpływ z kościoła mamy fantastyczny i postępuje coraz szybciej

    Trzeba rozróżnić odejście od Boga i odejście od Kościoła. Spora część
    osób podchodzących poważniej do tego zagadnienia szuka swojego miejsca w
    różnych innych, niż Katolicki kościołach. Kościół Katolicki zalicza do
    swoich wiernych każdego ochrzczonego, który w sposób jednoznaczny nie
    wystąpił z kościoła. No więc przede wszystkim zaliczane tu są osoby
    nieletnie, które zostały ochrzczone, a jeszcze nie mogą zająć
    jakiegokolwiek stanowiska w przedmiocie przynależności do Kościoła.
    Również masa osób, która w ogóle nie czuje potrzeby przynależności do
    jakiegokolwiek kościoła, wiec i też podejmowania jakichkolwiek działań
    zmierzających do wypisania się.

    > gdyby uczciwie policzyć wg czynów a nie deklaracji robionych przez
    > pryzmat sąsiada to już od dawna katolicy są w mniejszości, tak że może
    > nie dziś ale już za parę lat będziemy mieli scenariusz irlandzki

    Wydaje mi się, ze właśnie już to parcie społeczności na wiarę spada.
    Ludzie kontaktują się głównie przez media. Mało komu w ogóle chce się
    interesować tym, czy sąsiad do Kościoła chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2020-09-29 17:09:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2020 o 06:30, A. Filip pisze:
    > 40% obecnie "ma msze chodzących" to już mniej niż "zjednoczone w
    > ateizmie" pozostałe 60%? :-)

    Sceptycznie podchodzę do klasyfikowania wiary w oparciu o uczestnictwo w
    mszy świętej. Zwróć uwagę, że "tam gdzie dwóch, albo trzech w imieniu
    Pana ..." :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2020-09-29 17:09:43
    Od: Kviat

    W dniu 29.09.2020 o 10:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup

    > A tak swoja droga, to IMO ci ksieza powariowali.
    > Juz nie tylko nauki przedmalzenskie, ale jakas poradnia malzenska jest
    > wymagana.
    >
    > Choc z drugiej strony ... jak sie nie chce miec rozwodnikow, to trzeba
    > dobrze sprawdzic mlodych, a moze i nauczyc ...

    A z trzeciej strony, to czego taki klecha może młodych nauczyć?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2020-09-29 17:15:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pójdź na kurs przedmałżeński, to się dowiesz.

    -----