  • 1. Data: 2004-03-06 09:48:57
    Temat: Przewiezienie zabytkow przez granice ukrainska
    Od: "walkiria" <w...@b...pl>

    Witam !!!

    Chcialabym dowiedziec sie jakie sa uregulowania prawne dotyczace
    wywozenia zabytkow z Ukrainy - konkretnie mam na mysli ikony. Dziela z
    jakiego okresu nie kwalifikuja sie juz do przekraczania granicy? A tak na
    marginesie jak sprawa wyglada z polskimi zabytkami?
    Z gory dziekuje ;)

    Monika
    ______________
    ______________

  • 2. Data: 2004-03-06 09:51:33
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "walkiria" <w...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiego okresu nie kwalifikuja sie juz do przekraczania granicy? A tak na
    > marginesie jak sprawa wyglada z polskimi zabytkami?

    Wszystko co wyproukowano przed 9 maja 1945 r nie ma prawa opuścić Ukrainy
    bez zezwolenia odnośnych władz. I nie ma znaczenia czy to zabytki rodzime
    czy wyszabrowane przez Krasnuju Armiju w Polsce czy w Niemczech. Owszem,
    możesz próbować, ale jak celnicy się złapią to po prostu zabiorą i koniec
    zabawy.

    RF