    From: jQ <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przemeldowanie - kwestie proceduralne
    Date: Thu, 18 Dec 2008 08:20:42 -0800 (PST)

    Jestem obecnie zameldowany w miejscowości ponad 400 km od obecnego
    miejsca zamieszkania. Jako, że kilka dni temu stałem się właścicielem
    mieszkania, w którym mieszkam obecnie, chciałbym się w nim zameldować
    (eh, te relikty PRL ...). Jak to wygląda w praktyce. Czy wystarczy
    złożyć wniosek w Urzędzie Gminy tu, gdzie mieszkam z prośbą o
    zameldowanie i wymeldowanie mnie w starym miejscu zameldowania - a
    urzędy już prześlą między sobą dokumenty, czy też muszę sam zaiwaniać
    na drugi koniec kraju, tam się wymeldować donikąd, po czym zameldować
    się w nowym miejscu? W Urzędzie Gminy powiedziano mi, że wpierw muszę
    się sam wymeldować, czyli jechać te 400 km do miejsca, gdzie jestem
    zameldowany, natomiast dziś Burmistrz miasta, gdzie mieszkam obecnie
    stwierdził mi, że nigdzie jeździć nie muszę, że wszystko załatwiam tu,
    gdzie mieszkam. czy jest jakaś odgórna procedura na to, czy zależy to
    od urzędu? Kto ma rację?