  • 1. Data: 2006-06-12 21:45:17
    Temat: Przejęcie pracowników na podstawie art 23 KP
    Od: "Michał M" <m...@o...pl>

    Witam,

    To moj pierszwy post i od razu mam pytania do znawcow tematu

    Najpierw naswietle sytuacje w jakiej zostalem postawiony.

    Od 20 lat kieruje zakładem produkcyjnym ktory obecnie jest dzierzawiony
    przez jedna ze społek. Społka ta posiada jeszcze na wlasnosc 2 podobne
    zakłady produkcyjne. W kwietniu dostalem od prezesa spolki wiadomosc ze
    zaklad ktorym kieruje zostanie zamkniety w polowie czerwca. Cala zaloga
    lacznie ze mna dostala juz 3 miesieczne wypowiedzenia. Jednoczesnie
    zaproponowano mi dzierzawe tego zakladu i prowadzenie produkcji na wlasna
    reke. Warunek to przejecie ustalonych pracownikow na podstawie art 23 KP.
    Wiadomo ze spolka nie chce wyplacac odpraw. Na ta chwile zatrudnionych jest
    w zakladzie 18 pracownikow lacznie ze mna. Gdy zdecyduje sie na dzierzawe,
    musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza i zabrac tylu ludzi ilu mi jest
    niezbednych( spolka naciska zeby byla to chociaz polowa). I tu rodza sie
    pytania, mianowicie :

    - czy mozna przejac tylko czesc lub ewentualnie kilku wybranych pracownikow?
    - czy za zobowiazania (długi)ktore ma do tej pory spolka wobec ZUS-u jak i
    innych instytucji , bede odpowiadał po przejeciu pracownikow ja?
    - czy ja ewentualnie w razie niepowodzenia i zamykania DG bede musial
    wyplacic odprawy zatrudnionym osobom na podstawie art 23 KP( czytalem ze
    zatrudniajac mniej niz 20 pracownikow odpraw nie trzeba wyplacac) ?

    Jakie czekaja mnie potencjalne niespodzianki o ktorych społka raczej nie
    chce wspominac a moga wynikac z takiej sytuacji. Prosze o wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Michał