  • 1. Data: 2006-05-22 22:14:25
    Temat: Prowizja za zakup mieszkania
    Od: "Zagubiony" <x...@x...xx>

    Przesłałem do biura nieruchomości faksem podpisaną umowę pośrednictwa.
    Dostałem adresy, nigdy z biurem nie pojechałem do mieszkania, które teraz
    chcę kupić. Co lepsze - adres znałem już wcześniej z gazety. Biuro jak kupię
    mieszkanie będzie chciało ode mnie prowizję - kilka tysięcy zł. Czy
    przepadłem? Szukać innego mieszkania? Nie podpisywałem żadnego kwitka,
    znaczy na papierze - tylko faks - adresy przesłali mailem. Nie chcę się z
    nikim sądzić i niczego udowadniać. Jeśli są podstawy prawne aby wnieść
    sprawę i ze mnie to
    wyegzekwować - wolę zapłacić :( i nie zaczynać wojny.

    Zagubiony

  • 2. Data: 2006-05-23 06:49:04
    Temat: Re: Prowizja za zakup mieszkania
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Zagubiony porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > chcę kupić. Co lepsze - adres znałem już wcześniej z gazety. Biuro jak kupię
    > mieszkanie będzie chciało ode mnie prowizję - kilka tysięcy zł. Czy
    Jesli nie zaplacisz prowizji, pol mieszkania autoamtem staje sie
    wlasnoscia biura. I jeszcze nie bedzie Ci wolno sprzedac tego mieszkania
    bez odpalenia dzialki dla biura:) Przeciez takie warunki miales zawarte
    w umowie posrednictwa
    ROTFL
    Po pierwsze to skad mamy wiedziec co bylo w umowie posrednictwa, ktora
    zes podpisal? Po drugie - jesli ta umowa byla napisana madrzej niz ten
    post a adres tego mieszkania byl faktycznie dostepny w gazecie, to
    mzoesz powiedziec ze adres masz z gazety i niech sie wypchaja. No chyba
    ze wlasciciel tego mieszkania podpisal umowe na wylacznosc z tym biurem,
    ale to juz jego problem, nie Twoj.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-23 06:51:44
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Zagubiony" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawę i ze mnie to
    > wyegzekwować - wolę zapłacić :( i nie zaczynać wojny.

    ponieważ obecnie obrót nieruchomościami jest obwarowany licencjami
    podejrzewam, że zgłoszenie takich praktyk do organów wydających takie
    licencje spowoduje "pozamiatanie się" takiego biura.
    ale w tej kwestii musi wypowiedzieć się osobnik posiadający taką licencję -
    tak będzie najlepiej

    WojtekPL

  • 4. Data: 2006-05-23 07:06:51
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Użytkownik "Zagubiony" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ponieważ obecnie obrót nieruchomościami jest obwarowany licencjami
    > podejrzewam, że zgłoszenie takich praktyk do organów wydających takie
    > licencje spowoduje "pozamiatanie się" takiego biura.
    Dlaczego ? Jak najbardziej biuro moze miec licencje. Przeczytaj wyzej adres
    dostal rowniez z BIURA (wiec mogl pojsc i kupic - nikt nie bronil, dlaczego
    tego nie zrobil?) , wiec posrednik znalazl mu mieszkanie.

    K.

  • 5. Data: 2006-05-23 07:41:03
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego ? Jak najbardziej biuro moze miec licencje. Przeczytaj wyzej
    > adres dostal rowniez z BIURA (wiec mogl pojsc i kupic - nikt nie bronil,
    > dlaczego tego nie zrobil?) , wiec posrednik znalazl mu mieszkanie.

    wiesz, postrzegam takie usługi jako doradcze, nie podawcze.
    Z resztą właśnie ze względu na wysoki nieprofesjonalizm (w moim przypadku
    wrocławskich) biur, nie korzystam z ich usług tak w zakresie kupna jak i
    sprzedaży

    WPL

  • 6. Data: 2006-05-23 09:05:43
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > wrocławskich) biur, nie korzystam z ich usług tak w zakresie kupna jak i

    Tak jak on zrobil to kazdy moze powiedziec i nie zaplacic. Podpisal umowe na
    ogladanie, dostal adres. Jezeli widzial dane ogloszenie w prasie to dlaczego
    nie poszedl i nie sprawdzil co to za lokal ? Posrednik musi to zrobic - w
    koncu musi wiedziec co oferuje. Oczywiscie kazde normalne biuro zalatwia
    sprawe od poczatku do konca, ale kolega probuje ich "obejsc".
    W Krakowie tez znalazlby watpliwej marki biura, gdzie po zakupie moga byc
    problemy, ale zawsze ,jezeli posrednik okazal sie nierzetelny i nie dopelnil
    formalnosci mozesz sprawe oddac do sadu.

    PS: wiele biur przy podejrzanych sprzedazach sprawdza w ksiegach wieczystych
    kto kupil, wiec tak czy inaczej kase beda chcieli sciagnac.

    K.

  • 7. Data: 2006-05-23 09:54:23
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-22, Zagubiony <x...@x...xx> wrote:
    > Przesłałem do biura nieruchomości faksem podpisaną umowę pośrednictwa.
    (...)
    > Nie podpisywałem żadnego kwitka,
    > znaczy na papierze - tylko faks

    To żeś przecież podpisał.

    Renata

  • 8. Data: 2006-05-23 09:55:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:

    > zes podpisal? Po drugie - jesli ta umowa byla napisana madrzej niz ten
    > post a adres tego mieszkania byl faktycznie dostepny w gazecie, to
    > mzoesz powiedziec ze adres masz z gazety i niech sie wypchaja.

    Jeśli była napisana mądrzej, to na pewno nie dadzą się wypchać w tak
    naiwny sposób.

    Renata

  • 9. Data: 2006-05-23 09:56:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

> [...]
    > podejrzewam, że zgłoszenie takich praktyk do organów wydających takie
    > licencje spowoduje "pozamiatanie się" takiego biura.

    Ależ jakich to karygodnych praktyk dopuściło się biuro, że zaraz
    zostanie pozamiatane?

    Renata

  • 10. Data: 2006-05-23 11:08:30
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>